Ebbagabriella

Vardagsrutiner och irriterad piercing
Nu har det gått två veckor i skolan och jag trivs så bra i min nya klass. Känner mig verkligen välkommen och accepterad, och de är så snälla allihopa så jag ser verkligen fram emot de två år jag kommer att få gå med dem. Jag har hittills haft ett rätt bra schema men nästa vecka börjar spanska fem, så då blir jag av med en sovmorgon (av fyra) och slutar 17 på måndagar. För övrigt har jag ett schema fullspäckat med fritidsaktiviteter. Musikteori, två japanskalektioner, pianolektion, gitarrlektion och möjligtvis även orkester gör att jag inte kommer hem förrän, minst, efter 19 måndag till torsdag, och på det ska jag hinna träna också. Har, angående det, faktiskt inte tränat på snart två veckor. Både på grund av att jag inte har haft tid, men har även varit rejält förkyld (och jag som aldrig blir sjuk) så har fått hålla mig undan en del. På söndag ska jag dock träna igen med en vän från den nya klassen, så det ser jag mycket fram emot!
 
Idag hade jag den korta svenskalektionen och slutade därför halv tre, och när Masha slutat åkte vi ner på stan för att fika. Jag var dock så sjukt hungrig (rätt konstigt egentligen då jag åt lunch, men men) så vi gick till konsum och köpte varsin macka först innan vi gick till Storken. Var också förbi Darkwell piercingstudio för att kolla till min industrial som spökat rejält på sistonde. Jag misstänkte att jag övertvättat den (jag hade fortsatt extra länge då att sluta tvätta den tidigare hade gett mig problem) då den för en vecka sedan började göra så ont att bara håret som svepte förbi fick mig att känna smärta, och dessutom har huden växt in på pinnen och jag har även en blåsa vid det övre hålet. Slutade att tvätta den efter det och har inte lika ont längre, men det kändes skönt att gå och kolla vad det var för fel. Det visade sig att jag hade fel storlek på piercing! Jag har alltså gått runt med en för liten pinne, den som piercaren gav mig, i två och en halv månad vilket gjort att det skavt och tryckts ihop, och det har gett mig infektioner i båda hålen. Som tur var så var det inte obotligt (han som jälpte mig sade att han hade sett mycket värre) och jag kunde köpa två enskilda smycken på 10 mm x 1,6 mm av titan att sätta i hålen, och jag fick även en kur för hur jag skulle tvätta den (alsolgel 5ggr/dag och saltvattentvätt 20 min/dag i en vecka) för att den ska läka. Det var lite jobbigt när han tog ut det gamla och satte i de nya smyckena då det verkligen kändes hur irriterad det var (det gjorde inte så jätteont utan blev bara så fruktansvärt varmt och kändes som när man trycker hårt på en sårskorpa ungefär), men jag kände rätt så snabbt vilken skillnad det blev. Att ha två smycken ger så mycket mer frihet. Känns skönt att inte behöva ta ut den, och all cred till snubben på Darkwell som verkligen ingav ett säkert intryck, och var hur trevlig som helst! Kommer verkligen gå förbi där igen när det är dags för nästa piercing, men just nu ska jag göra mitt bästa för att denna ska läka rätt.
 
Efter den långa utläggningen (det blir lätt så när man pratar om något man bryr sig om) så tänkte jag avsluta med lite bilder från de gågna veckorna innan jag avslutar inlägget!
 
Min favoritbild från när jag fotade med Masha.
 
  
  
Jag ÄLSKAR lockigt hår <3
  
Starbucks med Emma
  
En vacker spindel utanför vårt fönster.
  
Hur min piercing ser ut just nu. Det känns så skönt (även fast det fortfarande är irriterat såklart) och jag är positiv och hoppas att jag ska slippa allt för mycket trubbel nu i framtiden!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress