Ebbagabriella

Nu har det börjat!
Jag tänkte bara att jag skulle titta in här lite snabbt, för det var ett tag sedan! Las Fallas har nu börjat på riktigt. Idag var sista dagen i skolan, och jag hade fruktansvärt roligt. Det var som en liten Fallas-fest där, alla yngre hade gjort egna fallas, och primero de bachiller hade gjort en stor föreställande lärarna. Vi hade också offer till la virgen, dvs att man gav blommor, vilket man även gör i "riktiga" las Fallas, fast då klär man klänningen på la virgen (en ca 12 meter hög staty av en kvinna) med blommor, och det ska tydligen vara fruktansvärt vackert och känslosamt. Vi dansade, tog foton (jag såg till att ta en med några vänner som jag ska lägga upp här sen, de kommer upp på skolans hemsida), åt croissanter med choklad (istället för churros med choklad) och sist brände vi alla fallas, precis som la cremà. Sen åkte jag med Juliana, Mar och några andra till la mascletà. Det var den fjärde jag sett, och det var den bästa hittills! Sen åt vi lunch på stan, och nu sitter jag hemma och ska strax möta upp dem igen. Vet inte riktigt vad vi ska göra ikväll, kan hända att jag följer med några från segundo till en discomóvil, men eftersom det inte är dem jag ska möta upp nu vet jag inte riktigt. Ska ut med de jag ska möta upp nu och var med tidigare idag, Mar och de andra, till la mascletà imorgon och även till discotek på kvällen, så får se om jag har lust. Här kommer ett gäng bilder!
 
Med Blanca och Diego.
  
  
La mascletà.
 
  
  
Med Andrea, Neus, Juliana, Mar och Andrea från dagens mascletà.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress