Ebbagabriella

Sista dagarna
Herregud så fullt upp jag har just nu. Inte nog med att jag har en konsert om tre dagar som gör mig fullkomligt paralyserad av nervositet och skräck, jag ska säga hejdå till så många människor, säga hejdå till skolan, åka på alla utflykter med min värdfamilj som jag inte gjort, avsluta alla teckningar och presenter som jag lovat göra, köpa massa presenter, klippa mig, pierca mig, testa att packa väskan, packa väskan på riktigt osv osv osv..... Och jag har 8 dagar kvar!! Är upp över öronen stressad och helst av allt vill jag bara ta det lugnt och umgås med min värdfamilj (även fast Jorge är på Mallorca och Arantxa i Prag) dessa dagar. Vädret är dock jättefint och väldigt varmt är det också. Nej, tänkte bara sitta in en snabbis och beskriva läget, men nu ska jag till skolan och spela piano. Måste satsa på fyra timmar varje dag tills lördag annars är jag körd... Här kommer några bilder, skriver under vart de är ifrån!







Var i el chalet, min värdmorfars stuga, med massa släkt för att fira hand födelsedag. De hade lagat massvis med mat (det på understa bilden är hälften av alla tapas, vi hade ett bord till) och Jorge hade även gjort en fideuá, vilket inte är paella utan skaldjur och pasta tillagat på liknande sätt som paella. Vi var även och besökte geten och hönsen de har där, och spenderade helt enkelt hela dagen där på landet.

Var på bio med Aleksandra för att säga hejdå i måndags och såg Dos buenos tipos (The nice guys tror jag den heter på engelska) som var jättebra!




Vi var en el campo (på landet) för att dricka äkta horchata vilket är en dryck typisk för Valencia gjord på en rotfrukt som kallas chufa, och spenderade hela eftermiddagen där vilket var jättetrevligt. 



Från grottorna som jag var i igår, vi åkte båt där inne och promenerade och det var fruktansvärt vackert! Sade även hejdå till min värdpappas sida av släkten.
Mosebisse

Fantastiskt vilken tid du har haft.

Svar: Jaa!
Ebba Lindholm

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress