Ebbagabriella

Hej igen!
Hej igen, för första gången på ungefär tre veckor! Bloggen har ekat tomt här och det är nog bara på grund av den enkla anledningen att jag glömt bort eller ibland inte haft lust, för nog har det hänt saker. Det har ju varit både jul, nyår, jullov, besök av familj, några dagar i Barcelona, skolstart igen och alla små men roliga saker som hinner hända under tre veckors tid. Som ni säkert förstår skulle jag kunna skriva hur mycket som helst om dessa ämnen, men jag har varken tid, lust eller tron på att någon orkar läsa det otroligt långa blogginlägg det skulle bli. Kanske gör jag separata inlägg om det någon gång inom snar framtid, men idag börjar jag helt enkelt från nuet, och inte från vad som hände dagen efter mitt senaste inlägg.
 
Och för er som undrar kan jag lite kort säga att julen här var väldigt trevlig men annorlunda men att jag inte hade några julkänslor direkt. Nyår var väldigt roligt och jag firade med värdfamilj och släkt fram tills tolvslaget då vi traditionsenligt åt vindruvor och sen åkte jag med Jorge och vänner till ett diskotek och kom hem halv tio på morgonen därefter. Det var jättekul att få träffa familjen igen, det kändes som om vi varit borta ifrån varandra i två veckor och inte i fyra månader, och också otroligt roligt att umgås med dem och värdfamiljen, jag fick agera tolk för att de skulle kunna förstå varandra. Barcelona var en jättefin stad och jag har en del bilder jag hoppas kunna få upp snart. Skolstart gick bra minus ett missförstånd då ena kursen åkte till Madrid några dagar, vilket var något jag gärna velat följa med på men det blev en miss någonstans så jag fick inte veta något om det och var därför tvungen att stanna hemma.
 
Sitter just nu och skriver på mitt CV så att jag ska kunna få sommarjobb denna sommaren. Det går sådär, jag är rätt nybörjare när det gäller att skriva CV:n och det hjälper ju inte direkt att fråga här för det är ju inte samma sak på spanska. Men jag får nog ihop något och sen är det bara att skicka in och hoppas på det bästa. Imorgon ska jag med min kemiklass till ett laboratorium hela dagen och det ser jag fram emot även fast det inntebär att jag missar tre timmars pianotid. Har för övrigt försökt engagera mig i skolan mer, ska försöka göra fler prov när examena kommer om ungefär en månad. Vi arbetar också med Hamlet på litteraturen och gör teater, och vi är en grupp som gör det på engelska och det är då jämförelsevis (med spanskan) lätt och blir därför väldigt roligt eftersom jag kan ta ut mig helt. Jag spelar Hamlet i vår scen och det är så fruktansvärt roligt! Får mersmak för att spela teater men misstänker att jag tycker att det är så kul för att jag får göra det på engelska, och minns samtidigt de terminerna på fritidsgården i fyran eller femman jag gick på teater och spelade pappa spöke och tyckte det var fruktansvärt tråkigt och pinsamt... Jag har nog blivit ganska mycket modigare sedan dess för nu älskar jag det.
 
Det blev ganska långt i alla fall, men så blir det när jag skriver på datorn. Jag hinner skriva ner det jag tänker till skillnad från när jag skriver på mobilen, så där blir det alltid kortare eftersom jag tröttar ut mig. Jag ska strax gå och lägga mig, och jag hoppas på att ha en sjuhelvetes träningsvärk imorgon för tränade armar och rygg i över en och en halv timme idag. Tränar för övrigt mer just nu än tidigare, blev fem gånger förra veckan och hoppas på att komma upp i det denna vecka med. Det är så roligt att se resultat och märka att jag blir starkare. Försöker också träna utan musik för att inte bli så avskärmad, och det går faktiskt riktigt bra, koncentrerar mig lika mycket men pratar samtidigt med fler. Sen ska jag ju försöka plugga mer också och har ett fysikprov om tio dagar som jag egentligen borde börja plugga till nu för har extremt mycket att ta igen, så får se hur mycket tid jag kan lägga på träning inom den närmaste tiden. Jag lägger in bilder från veckorna som gått då jag sätter mig ner och skriver ordentliga inlägg med bilder från kameran, så idag blir det bara en selfie som fick nån slags vindeffekt på grund av att det blåser något otroligt här de flesta dagar. Bara att öppna balkongdörren (som jag gjort här)(och ljuset är helt oredigerat, fantastiskt är det) ger någon slags Carola-effekt. Nej nu väntar sängen!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress