Ebbagabriella

Fysik fysik och mer fysik
Sitter återigen framför mina fysikböcker och försöker att lära mig om el campo gravitatorio, gravitationsfält. Det är svårt, väldigt svårt... Det känns som det finns någon grundläggande teori i tidigare kapitel men jag vet inte vart, så det är svårt att hänga med. Jag har svårt att veta vart jag ska börja och vart jag ska sluta, och vilka delar jag kan skippa och vilka delar som är viktiga. Försöker kolla igenom gamla uppgifter men fattar inte vart gränsen går, vilka jag kan göra och vilka som inte kommer på provet. Kan inte heller plugga så mycket längre till då jag snart ska till Juliana. Det blev inget museum idag då båda somnade sent igår så vi var för trötta och tar det någon annan vecka, det finns liksom tid. Har egentligen lust att sätta mig ner och skriva ett brev med min kalligrafipenna (sådan man doppar i bläck) bara för att det är så himla roligt att skriva med den, men har nog inte tid till det. Suck.
 
Vaknade av mig själv efter bara sex timmars sömn också och kunde inte somna om. Kanske skippar jag planer ikväll och stannar hemma och pluggar fyisk, behöver egentligen det då pluggtid på måndagen också försvinner eftersom jag ska på Levante mot UD Las Palmas (och jag säger ju aldrig nej till att gå på fotboll). Men det känns samtidigt tråkigt för mina värdföräldrar är bortresta och mina värdsyskon ska med all säkerhet träffa vänner så jag kommer att bli helt ensam. Kanske är bättre att följa med Jorge ändå och träffa vänner, men äsch jag vet inte. Får ta det som det kommer. Nu ska jag dyka ner i fysikböckerna igen och försöka koncentrera mig åtminstonde en halvtimme till. Bra är i alla fall att jag nu blir irriterad och därför kanske jag kan få till mina arga repliker i Hamlet bättre *försöker få upp hoppet*. Och inga bilder har jag heller så här länkar jag istället världens mysigaste låt av Billy Boyd som har världens mysigaste accent (och som förövrigt spelar Pippin i Lord of the Rings, och har skrivit denna låt till The Hobbit: The Battle Of The Five Armies). 
 
 
Anonym

Lyllos dig som får hålla på med fysik. Fältteori som är då vackert. Såväl elektriska, magnetiska som gravitationsfält 😜

Svar: "Lyckos"... Just det där vackra har jag nog inte kommit till än...
Ebba Lindholm

Mosebisse

Viktig match för Levante. 6-poängmatch.

Svar: Ja, hoppas på det bästa.
Ebba Lindholm

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress