Ebbagabriella

Uttråkad
Jag är sååå uttråkad. Skulle helst av allt vilja gå ut och göra något ikväll men är mitt uppe i examena (heter det så i plural? Är alltid så osäker) så måste sitta hemma och plugga hela helgen. Gjorde litteratur idag, och det gick inte speciellt bra. Men jag behövde bara 0,1 poäng för att bli godkänd på denna trimester (jag har fått 4,9 hittills på olika arbeten, och provet var värt 5 för att det ska summeras ihop till maxbetyget 10, och för att vara godkänd ska man få sammanlagt 5 poäng minst) och det ska jag väl lyckas skrapa ihop på något sätt. Jag har matte, kemi, fysik och engelska kvar som jag ska göra måndag och tisdag, och från att ha panikat totalt över matten så har fysiken blivit det största stressmomentet. Jag känner nämligen ett stort behov av att prestera bra där pga att det gick så himla bra på senaste provet, men jag lär absolut inte komma upp till det betyget igen. Dessutom har det jag varit mest stressad över tagits bort från matteprovet, så nu borde jag ha en hyfsad chans till att bli godkänd. Det gäller bara att fortsätta plugga, men jag är så fruktansvärt uttråkad.
 
Det känns som om jag inte gjort något vettigt på evigheter och det tror jag inte att jag har heller. Musikalen imorn blev inställd pga olika anledningar (jag tror de glömt att boka biljetter..) men förhoppningsvis ska vi på bio istället och kaaanske kan jag lyckas hålla mig borta så pass länge att jag kan få med mig åtminstonde Juliana och kanske även Mar på att äta middag efterråt eller något så jag kan få gå ut en kväll. Måste också öva med de två operasångerskorna, och vet inte riktigt när jag ska klämma in det under helgen. Kanske får det bli under veckan, annars är det bara söndag morgon som är möjlig. 
 
Men åh vad jag vill hitta på något!! Har inte varit så här rastlös och uttråkad på evigheter.. Ska nog ner till lokalen efter middagen, men för att vara ärlig är det ganska tråkigt där för man bara sitter i nån soffa typ, gör absolut ingenting. Men det är bättre än att sitta helt still hemma i alla fall. Dessutom är det min värdmammas födelsedag idag, och väldigt tidigt imorgon bitti åker hon och min värdpappa på en mimisemester över helgen bara de två (han gav henne i present en campingresa i husbil, eftersom hennes dröm är att åka Spanien runt i en sån där volkswagen minibuss) så det kommer att bli en tyst helg, återigen en anledning till att kunna hitta på något men jag känner mig så begränsad av allt möjligt. Vill ut på äääventyr!! Helt sjukt vilken energi jag har och inte heller har jag tid att gå till gymmet. Suck.
 
Har inga bra bilder så länkar mina tre favoritlåtar just nu istället, och fortsätter med kemin (som jag faktiskt börjar fatta!).
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress