Ebbagabriella

Konsert
Igår var det dags för konsert. Jag var så sjukt nervös innan, jag visste att jag inte kunde allt perfekt och var så rädd att jag skulle förstöra allt totalt. Jag fick låna världens finaste klänning, på riktigt min drömklänning, av Rosa så åtminstonde kände jag min snygg. Dessutom så kom mina värdföräldrar och min värdmammas mamma, Juliana, Mar och Aleksandra. Är jätteglad att de ville komma och titta på mig! Det gick helt okej, vi behövde inte stoppa mitt i men jag gjorde en del grova fel. Lite tråkigt var att jag spelade på en synt, det fanns liksom inte ens ett piano. Men jag känner mig lyckligt lottad som fick den här chansen! 

Efterråt så åkte vi hem och hämtade Victor, Marc, Arancha och Jorge och så åkte vi till woken i Bon Aire. En wok är typ som en kinarestaurang hemma men denna hade så sjuuuuukt mycket mat. Det var säkert över hundra olika rätter och med ett fantastiskt efterrättsbord. Vi var där för att fira min värdmammas födelsedag, hon fyllde år förra helgen och här brukar man fira genom att bjuda familj och/eller vänner på middag eller liknande. Efteråt när vi skulle åka hem var klockan rätt sent, över halv tolv eftersom konserten dragit ut på tiden, och plötsligt ser vi hur en del bilar stannar vid en rondell. Det visar sig att någon lastbil tappar massa lådor med hamburgerbröd, så vi sprang skrattande och kanske inte jättesmart ut och plockade på oss sex påsar, dvs nästan 200 bröd... Det var extremt kul men nu är frysen och skafferiet fyllda och vi har gett bort till grannar och släktingar. När vi kom hem var jag så sjuukt trött att jag höll på att somna i soffan. Jag hade haft en toppendag på alla möjliga sätt och var (är fortfarande) så lättad att jag nu varken har stress för prov eller konsert.  

Idag har jag varit och städat i vår lokal och ska snart med några vänner och deras så kallad Falla (är ungefär som en grannförening, fast mer som en familj eller nära vänner, och som är kopplad på massa olika sätt till högtiden las fallas, och det finns hur många som helst i hela Valencia) till eventet la Cridà som markerar starten på las Fallas. Det ska bli väldigt kul, äntligen får jag veta vad det som alla pratar så mycket om är! Ska strax göra mig i ordning för vi ska gå dit klockan fem.

Här kommer lite bilder från igår!

Jag, Aleksandra, Mar och Juliana.

Blommorna vi allihopa som medverkade fick. En av tjejerna som delade ut dem måste ha blivit förtjust i mig på något vis för hon ville kramas och prata hela tiden, helt utan anledning egentligen haha. Supersöt var hon!

Hoppas på att ha någon bra bild på klänningen på kameran, men tyvärr fanns det inte en enda som visste hur man använde en kamera så förväntar mig inte det haha.

Från woken

Bröden haha...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress