Ebbagabriella

Inga planer
Är nyligen (eller ja, har hunnit äta middag också) hemkommen från gymmet, och är faktiskt ganska pigg. Inte i kroppen, men i hjärnan. Jag är egentligen rätt så förkyld, men det är mest täppt i näsan, rosslig och lite hostig, och lite halsont på mornarna, så jag tänkte att jag skulle träna i alla fall. Skippade det igår då jag vaknade helt däckad, och spelade piano på eftermiddagen istället. Tror inte jag kommer hinna träna mer den här veckan, så nu har jag i alla fall gått tre gånger, och det får väl räcka. Jag har lite svårt att hinna med att både träna, spela piano och plugga till slutproven som börjar den 18e, så är faktiskt ganska stressad. Måste läsa ut Hamlet igen tills imorgon och har inte ens börjat (!!) och måste lära mig sammanlagt fem kapitel i matte, fysik och kemi från scratch (sånt jag inte hängt med på pga språkbristen i början), hela Hamlet, fakta till litteraturen och massa engelska grammatik till proven, och spela en helvetes massa piano. Så att träna är inte det jag fokuserar mest på just nu, men det kommer på en stark tredje plats. 
 
Imorn skulle jag egentligen vilja följa med de vänner jag har gemensamt med Jorge till discoteket men tror inte jag kommer att gå. Både för att de jag känner bäst inte ska med och för att jag verkligen måste spela piano, och den möjligheten har jag bara helgdagsmornarna och inte senare. Men får se... Vet inte vad jag gör fredag annars, jag återvänder säkert till skolan för att spela piano i alla fall. Kanske blir en sväng in till centrum under helgen också eftersom jag behöver köpa en del grejer, om jag får någon att hänga på, annars är jag nog bara i vår lokal. Egentligen borde jag ägna hela helgen åt att plugga men jag är sugen på att göra något... Men de flesta kommer bara plugga inför proven så vet inte riktigt hur. Ska till skolan och spela både lördag och söndag i alla fall, för det behövs.
 
Nej nu ska jag hoppa in i duschen och sen sätta mig med Hamlet så länge jag orkar. Det mesta kommer jag nog ihåg ändå hoppas jag...
 
När jag inte har tillgång till el salón de actos (aulan) sitter jag i biblioteket och följer med i noterna till musiken. Har bytt ut Slipknot och bmth mot opera dessa veckor, men det är rätt bra faktiskt!
Anonym

Pappa på en ännu starkare fjärde plats.

Svar: Visst.. :)
Ebba Lindholm

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress