Ebbagabriella

Helgen
En vanlig helg här är antingen fullspäckad eller så gör jag absolut ingenting alls. Denna helg har varit av det första alternativet. På lördagen var jag först på skolan (det enda ställe där jag har tillgång till piano) och övade i ca tre timmar inför konserten. Har fortfarande inte fått två av partituren så börjar bli lite stressad, de svarar inte på mina meddelanden heller trots att jag ser att de har sett dem... Men jag får försöka stressa ner mig och fokusera på det jag har. Sen åt jag lunch på donken med Arancha och delar ur hennes fotbollslag. De var väldigt snälla, och rätt galna och roliga... Det var första gången jag träffade dem, tydligen ville Arancha presentera mig för dem eller så ville de träffa mig. Sen åkte jag in till centrum med Aleksandra för att shoppa och gå på bio. Vi såg Palmeras en la nieve (Palmer i snön), som var otroligt bra, vacker och hemsk, men lite för lång. Det är en spansk film så jag tror inte den finns i Sverige, men vet dock att den är baserad på en bok med samma namn och handlar om den spanska kolonin som sedan blev Ekvatorialguinea. Kom hem med ett par nya byxor och tre nya tröjor också, och passade på att köpa fler av mina favoritpennor på tgr, där jag även hittade läkerol (!!). Kvällen/natten spenderade jag med Jorge och våra vänner i vår bajo, och vi gjorde i princip ingenting. Dock har de köpt två hamstrar så nu har vi maskotar. Det är lite blandade känslor om det dock, några tycker det är korkat, några älskar det, några blir rädda och äcklade och en kille vill spänna fast dem vid fyrverkerier... 
 
Idag var det först Levante mot Barcelona. Det var en rätt rolig match mest på grund av att det var mycket folk där och stämningen blir bättre då, och Levante blev inte helt krossade heller och hade en del chanser, men Barca spelade ju inte direkt med full växel. Därefter åkte vi för att fira Victors pappa osm fyllt 68 år med en middag på en fin restaurang med släkten. Det var mycket och god mat och jag har faktiskt inte ätit middag än för jag är inte hungrig... Har duschat och gjort mig en macka vilket får vara tillräckligt, och ska läsa lite Harry Potter innan jag somnar. Imorgon är det skola som vanligt men jag har inga prov utan kommer bara fokusera på att spela piano denna vecka. Sen att slutexamena kommer om två veckor gör mig väldigt stressad för vet inte hur jag ska hinna med dem också, speciellt med tanke på att jag måste plugga extremt mycket för att ha någon chans, men får ta det när det kommer. Nu ska jag avsluta så att det inte blir allt för sent. 
 
  
  
  
  
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress