Ebbagabriella

Piano och origami
Idag satte jag klockan kl 10 men vaknade strax över elva utan något minne av att jag stängt av alarmet. Jag hade i alla fall tur som vaknade över huvud taget då jag hade pianolektion kl 14. Lektionen gick rätt bra, och jag var så nervös att jag darrade över att få spela upp för någon som skulle sitta där och döma mig för första gången på ett år. Jag hade lektion nu då jag har intagningsprov till Uppsala musikskolas konservatorielinje på måndag, och det var faktiskt riktigt skönt att få någon annans, någon proffsigs, åsikt på mitt spel, framför allt när jag lärt mig låten jag ska spela på egen hand. 
 
Därefter hämtade jag Edvin från hans läger och vi tog en glass, men nu sitter jag hemma och svarar på mail och viker origami. Jag älskar att vika origami, det har verkligen blivit något av det roligaste jag vet! Synd bara att jag kan sitta och vika i timtal men inte har någonstans att göra av mina "alster". Någon ville dock mamma spara, en trana jag gjort där jag först ritat mandalaliknande mönster på det svarta pappret med vit penna. Har tänkt att göra fler, men det är lite extra tidskrävande så det får väl bli så småningom. Nu ska jag fortsätta vika och försöka lära mig draken utantill!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress