Ebbagabriella

Karaoke
För två dagar sedan, i söndags, var jag med Andrea, Andrea och Mar för att heja på den ena Andrea som skulle vara med i en sångtävling (som var upplagd i stil med karaoke i en liten bar). Det var fruktansvärt roligt! Andrea sjunger fantastiskt bra, hon har en riktigt kraftfull röst och kom på fjärde plats av ca 20 pers, och det var första gången hon tävlade. Efterår stannade vi kvar med hennes familj i baren (tävlingen var slut vid ungefär midnatt) och dansade och sjöng och hade det allmänt jättekul. De flesta låtar var ju på spanska men med hjälp av karaokeskrämarna hängde jag med, och vi dansade även fast jag är fruktansvärt dålig på det. Höjdpunkten var nästan, förutom att jag hade så kul med dem, när en kille sjöng Enter Sandman på karaokescenen, då det är alltid är så skönt att få höra en låt jag älskar istället för all spansk musik. Sen är ju den fruktansvärt bra också, och han sjuöng riktigt bra. Vi blev hämtade av Mars mamma vid tre ungefär och jag var på gott humör när jag kom hem. (så pass att jag inte märkte att dörren till köket, som alltid är öppen, av någon anledning var stängd och i mörkret såg jag inget så jag krockade in i den med ett fruktansvärt oljud... Som tur var var det ju bara jag och Jorge hemma och han var ändå vaken så det gjorde inget). Var gladare än jag varit på så länge när jag skulle sova. Jag hade haft två underbara kvällar med helt fantastiska människor jag lärt känna här (var kvällen innan hemma hos Neus med ovan nämnda minus Andrea men med Ainhoa och bara pratade och tittade på film), på fredag får jag träffa Masha och alla andra från Rosendal som kommer på besök och jag och Masha har köpt biljetter för att se Bring me the Horizon på Bråvalla i sommar. Den natten sov jag gott!
 
  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress