Ebbagabriella

Helg
Igår var jag ute med några vänner för att fota. Eller, de ville ha bilder och jag ställde upp som fotograf. De frågade om jag ville ha bilder jag med, men jag avskyr verkligen att stå framför kameran om jag inte får ta bilden själv, elller i ytterst få fall om jag verkligen litar på den som står bakom kameran. Vi gick runt och letade ställe i typ två timmar innan de hittade något de var nöjda med. Fotona blev helt okej, det var extremt starkt solsken så det var lite svårt att hitta bra ljus. På kvällen var jag bara hemma och tog det lugnt och skypade med flera olika, otroligt skönt.

Idag blev det Levante. Hela publiken började irriterade och frustrerade efter förlusten mot Granada men sen spelade de bra och gjorde två mål. Men sen tappade de fokus helt och hållet och med sju minter kvar gjorde Athletic två mål på mindre än tre minuter och den ruttna stämningen sen innan kom tillbaka. Det var som om de bara gav upp. Min värdpappa blev förbannad (han var inte den enda kan jag ju säga) och vi gick direkt. Lyckades bränna mig också då jag hade slitna byxor och inte smörjde in hålen, så nu har jag vackra knallröda fläckar på benen. Det är verkligen så varmt här nu, och jag fasar inför att välja kläder inför skolan imorgon då vi varken får ha shorts, kort kjol eller linne (problemet med att gå i en katolsk skola). Kommer bli ännu värre sen, hur ska jag klara över 30 grader i jeans?

Ikväll kommer en tjeckisk utbytesstudent hem till oss då Arantxas klass har ett utbyte med en klass i Prag. Det ska bli väldigt kul men vi kommer inte att få plats i huset allihopa så min värdpappa bor med sina föräldrar under veckan hon är här. Snart ska vi åka och hämta henne på flygplatsen, så ska spela lite gitarr innan. Här kommer lite bilder!




Anonym

Aj 😩

Svar: Ja inte är det skönt :(
Ebba Lindholm

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress