Ebbagabriella

Foton på terassen
För några dagar sedan fick jag idén att gå upp på terassen för att fota solnedgången. Kom på för några veckor sedan att jag kan gå upp dit när jag får lust att gå ut. Här bor jag i lägenhet i ett område som nästan enbart består av gator och höghus, och eftersom jag hemma är van vid att vara ut så mycket mer, att ha den där gröna omgivningen med trädgård, skog, parker, kullen utanför huset, Gamla Uppsala högar och allt annat i närheten så är att gå ut verkligen något jag saknar. De sätten jag kan komma ut på här är promenader, eller sitta i en liten park omgiven av höghus. Dessutom, om jag går den rätt långa vägen (ca 2 km vilket i sig inte är mycket, men vill man bara vara ute och läsa i en halvtimme är det rätt mycket) till den park som finns är det alltid massvis med folk. Men på terassen är det underbart! Solen når en alltid, och folk går bara upp dit ibland för att hänga tvätten. Dessutom får man en jättefin utsikt när solen går ner, om det inte är för molnigt. För tre dagar sedan blev det solnedgången, för två dagar sedan skulle jag fota den igen men det var för molningt så jag lekte lite med fjärrkontrollen, och igår gick jag upp med Arantxa och tog massor av foton. De är lite mörka men vi höll på tills efter solen gått ner, men jag tycker jättemycket om dem. Slänger upp några från alla tre gånger jag var uppe!
 
 
 
  
  
  
  
  
  
  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress