Ebbagabriella

Feria medieval
Tänkte bara kika in en snabbis med ett gäng bilder från medeltidsmarknaden vi var på i helgen. Jag var där söndag kväll med mina världföräldrar och det var heeelt otroligt. Det var i en gammal romersk by från det första seklet, och de trånga gatorna fullsmockade med stånd som sålde allt från handgjorda smycken och läderväskor till nötter och rökelse, hur mycket människor som helst och det gula ljuset och många dekorationerna gjorde det hela väldigt verklighetstroget. Genom de trånga gångarna trängde sig ett led av personer som spelade trummor fram, och på torget var det tornérspel och massvis av färgglad mat i stora stekpannor. Hela marknaden var genomsyrad av engagemang, överallt fanns det utklädda personer och det märktes verkligen att de älskade vad de gjorde. Jag är ett stort fan av marknader av alla dess slag, speciellt dessa inspirerade av äldre tider och fulla med engagemang, så vi åkte tillbaka nästa dag tillsammans med mina värdsyskon. Det var annorlunda mitt på dagen men fortfarande riktigt roligt. Jag köpte ett halsband för bara en euro som jag är jättenöjd med (tycker nämligen berlocken liknar trädet från Sagan om ringen) och det fanns hur mycket fina ringar som helst som jag ville ha, men eftersom allt var handgjort, till exempel silversmide, så kostade det en del. Så det blev inget mer för min del. Vi avslutade i alla fall dagen med att äta asiatisk mat, så det var minst sagt en dag i min smak. 

Nu ska jag precis lägga mig, är riktigt trött då jag varit på gymmet idag. Tittade också på Spanien mot Sverige i u21 tillsammans med min värdfamilj. Det var lite smått krig hos oss, de satte på sig sina Spanientröjor bland annat, men min yngsta värdbror (som är 8) ritade Sveriges flagga till mig så jag blev inte helt maktlös. Det blev 1-1, kanske ett bra resultat i vårt fall (även om jag önskar Sverige hade vunnit).










 
 
Mosebisse

Vilka vackra färger.

Svar: Ja det var det verkligen!
Ebba Lindholm

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress