Ebbagabriella

Barnvakt
Idag och imorn (inte hela såklart) ska jag vara barnvakt till Edvin och Vendela. Dock började det förvånansvärt lätt då Vendela åkte till en kompis i Storvreta och Edvin ockås gick till en kompis. Då passade jag på, jag fotade lite satte mig vid soffbordet, ritade mandalas eller bara allmäna mönster medans jag satte på hög musik. Ingen här hemma gillar typ min musik så jag tänkte att nu skulle jag passa på att utnyttja de nya högtalarna pappa köpte till hela familjen i julklapp. De är sjukt bra! Just nu lssnar jag på "'Til we die" av Slipknot, och den har aldrig låtit bättre! Dock kom Edvin hem med två kompisar för en halvtimme sen så jag var tvungen att sänka ljudet... i fem minuter. Sen orkade jag inte lyssna på låg musik och höjde tillbaka igen. Jag har verkligen något emot låg musik. Har verkligen blivit en sucker för högt ljud och bra kvalitet. Haha, Edvin och hans kompisar får stå ut med mig. Jag mutade dem med fika så det borde vara lugnt! Dessutom sa den ena att han gillade Metallica (precis som jag) så jag satte på "Enter Sandman" på hög volym! 
Ikväll blir det spagetti och köttfärssås, tror aldrig jag gjort det helt själv faktiskt. Ska försöka fixa det lite mysigt tills när Vendela kommer hem också, kanske blir det film? Vi får helt enkelt se!
 
Förresten, jag är förvånad hur fint det blir från balkongen. Jag har nämnt det förut, eller hur? Men det är en stabil bildkälla! Idag färgade solens strålar väggarna orangea och husens fönster sken som om de brann...
  
  
Jag kan inte rita alls, men mandalas är ju i alla fall kul att göra!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress