Ebbagabriella

Mysig fika och taggad till tusen
Jag är så extremtsuperduperdunderdötaggad just nu!! För gissa vaaad? Jag har min första japanska lektion imorn!! Gaah kan inte tiden gå snabbare?? Jag ser seriöst så sjukt mycket fram emot det, det är liksom en dröm för mig att få lära mig japanska! Jag hoppas verkligen att allt blir lika bra som jag föreställt mig nu så jag slipper bli besviken hihi. Fast det tror jag inte. Det har liksom varit en dröm för mig sen jag var typ sex år att lära mig kinesiska, och den drömmen och fascinationen byttes långsamt över till Japan och japanska, så nu, efter (typ, om man räknar från kinesiskan) tio års väntan ska jag äntligen få börja studera det!! Åhhhh vad jag ser fram emot det!!
  
Om vi går tillbaka till det normala efter mitt lilla utbrott där över så hade vi idag, förutom lektioner (alla mina favoriter, kommer verkligen älskar tisdagar framöver haha), på tisdagstiden något som kallades 1:or möter 2:or möter 3:or, vilket var nån slags lekliknande aktivitet för att man skulle lära känna varandra lite mer mellan klasserna. Vi fick fika, gjorde någon skattjakt och så framförde lärarna en cover på Wake Me Up (med Avicii, tror den heter så... Är inte riktigt min musiksmak haha) med egen text. Det var faktiskt riktigt bra, coolt arr och allt. Men det var rätt kul, även fast jag inte direkt lärde känna några nya...
Men efter det åkte jag och Masha ner på stan och träffade Magda och Isabell och vi fikade på Storken. Det var verkligen supermysigt!! Vi brukade hänga ihop hela tiden när vi var yngre men har glidit ifrån varandra en del. Det var verkligen kul att träffas alla igen, och speciellt eftersom allt kändes exakt som förut och det var helt enkelt superkul. Jag var på jättegott humör när jag kom hem efter det! 
Ikväll har jag gått ett varv på gatan och försökt sälja klubbkortet (om någon vill ha så finns det en del hos mig, bara säg till), vilket gick hyfsat. Fick två sålda vilket får räknas som okej ändå. Jag har också skrivit klart en uppgift vi fick i svenskan idag, vilket var att skriva en miljöbeskrivning med Rosendal som omgivning. Jag gjorde min lite mer fantasirik, och den handlar bland annat om någon som råkat somna och så när hen vaknar så är det helt mörkt och åskoväder ute, och hen blir ofc skräckslagen. Det blir inte direkt bättre av att hen plågas av mardrömmar och börjar föreställa sig saker... Sen blir det en liten twist i slutet också haha, hoppas bara den inte gör att det blir pinsamt bara... Men men. Jag blev hyfsat nöjd iallafall även fast den var en och en halv sida för lång och jag måste kapa bort massor så nu är det mest finslip kvar. 
Nu ska jag försöka somna (vaknade tjugo minuter innan jag skulle gå till bussen imorse, sover säkert för dåligt...), dock med halsont och blodsmak i munnen... Hrm, hoppas verkligen inte jag blir förkyld igen, orkar inte med det...
Men avslutar detta rätt positiva och taggade inlägg med en bild på min extremt torra sachertårta (borde ha lärt mig vid det här laget att inget slår fransk chokladtårta), så bli frestade... 
  
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress