Ebbagabriella

Det vanliga livet

Det var länge sedan sist nu, minns inte ens när jag skrev det senaste inlägget. Som jag sagt massa gånger förut tappar jag lite sugen på att blogga när mitt liv är som vanligt. Men vad händer just nu egentligen? Jag har inte så mycket fritid, men så har jag ju, förutom skolan och gymmet, piano, gitarr, musikteori och två japanskalektioner i veckan. Men jag klagar inte, utan hittills har allt faktiskt varit riktigt bra! Både gitarren och pianot går väldigt bra och jag försöker att spela så mycket jag kan trots att jag kommer hem sent de flesta dagarna i veckan. Just nu spelar jag på piano en Impromtu av Schubert som är jätterolig, trots att jag får kramp i armen av alla snabba skalor haha (vilket ju i och för sig får mig att känna mig lite proffsigare), och då jag strax är klar med den ska jag börja med tredje satsen i Månakenssonaten av Beethoven, något jag är extremt taggad på då det varit ett av mina mål sedan flera är tillbaka.

I torsdags åkte jag med klassen till Erken för 33 intensiva timmar på en herrgård fylld med biologilaborationer, bastubad, dopp i sjön och härligt folk. Jag hade jätteroligt och det kändes som om vi var där mycket längre tid än vi egentligen var. Är lätt något jag skulle vilja göra igen, framför allt bastubadet var helt fantastiskt skönt.

Har även hunnit med ett besök på Kulturnatten med Filippa och Hanna, vilket var jättemysigt, och flera andra mindre saker. Händer ju inte så mycket nu när skolan är igång. Har däremot verkligen fastnat för att rita mandalas. Tänkte att jag skulle testa att göra det med passare och nu är jag helt fast. Jag blir så lugn av det men kan samtidigt inte sluta. Det är som en drog och terapi i ett. Med mitt block, en kopp te och bra musik är jag helt nöjd i timmar framöver.

Nu ska jag släcka och gå och lägga mig. Ska försöka blogga mer snart men lovar inget. Här kommer en del bilder från kamerarullen! (Edit: när jag förstått hur den nya blogg.se appen fungerar...)

  
  
  
  
  
  
  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress