Ebbagabriella

Det gick bra!!
Åh vad lättad jag är. Fysikprovet gick jättebra!! Allt slit var inte i onödan. Min lärare, som också är min kontaktperson och därför tar extra hand om mig, kom ofta fram och hjälpte mig. Han gav mig aldrig svar på frågorna utan sa bara till om jag gjorde rätt eller fel utan att säga mer. Så på det sättet fick jag reda på att jag har rätt på de två första frågorna och allt utom sista delen på den sista, vilket jag inte vet om jag har rätt på eller inte då han inte kom fram på den. Och det som är så skönt är att jag hade klarat det utan hans hjälp också, det sättet han hjälpte mig på gjorde mig bara säkrare på det jag redan gjort. Sen var det kul att eftersom fysiken sista lektionen istället blev matte som jag inte behöver gå på då jag har matte med andra kursen, så tilläts jag att gå hem vilket gjorde de andra i klassen avundsjuka och de frågade varför (skämtsamt såklart). Då säger min lärare inför hela klassen att jag gjort provet och som mycket endast haft fel på sista delen på sista uppgiften, och då jag precis är på väg ut genom dörren hör jag hur stora delar av klassen börjar applådera och ropa imponerat. Så jag är lite stolt... Trodde inte jag skulle ha en chans på något prov här någon gång, men nu har jag stor chans att få alla rätt på ett!
 
Nu måste jag fokusera på matten. Det provet är på måndag och egentligen borde jag plugga nu men tror inte jag orkar. Det är trots allt fredag och jag sov bara fyra och en halv timme i natt pga att jag pluggade tills klockan var över två. Somnade faktiskt på siestan idag också och det är första gången jag gjort det någonsin, har aldrig kunna sova mitt på dagen. Så ni förstår hur trött jag var. Valde att gå till gymmet instället för att plugga matte idag också, både för att jag inte har gymmat på en vecka och inte kommer att kunna göra det på ytterligare en vecka pga matten och kemin, och för att de två senaste matteproven jag gjort har jag fått mellan 8,5-9 av som mest 10  (vilket är betygssystemet, och en 9a är tydligen ett riktigt bra betyg) och min lärare vet lite vad jag går för, så känner att jag kan vila idag. Kanske får unna mig att tycka att jag förtjänar det. Nu är jag otroligt trött men ska skicka ett mail hem till familjen och sen sova. Ska upp tidigt imorgon för att gå med Juliana till ett museum om Valencias historia, och sen stannar jag nog hos henne och då har jag ingen aning om när jag kommer hem. Slutar det som förra helgen sover jag över där... Men inte imorn hoppas jag, hur kul det än är, för måste verkligen fokusera på matten. Nej nu ska jag stressa ner för en kväll och försöka somna innan midnatt (lycka till med det). Inte har jag bilder heller och är för lat för att gå till rummet och hämta mobilen som ligger på laddning för att redigera en. Så det blir en bra låt helt enkelt, en av mina absoluta favoriter av Micheal Jackson som jag för övrigt börjat lyssna på igen! 
 
Anonym

Bra lärare 😉

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress