Ebbagabriella

Stockholm igen
Idag var jag i Sthlm igen, denna gång med familjen. Min lillebror är hos mormor och morfar den här helgen, så vi passade på att göra saker som inte han skulle ha orkat eller inte tycker om. Därför åkte vi till Sthlm, och gick först på Fotografiska. Det var väldigt kul, det fanns många bilder jag verkligen gillade, andra som berörde mig starkt och även några som jag inte tyckte om. Men det är ju så det ska vara med konst. Efter det gick vi runt i gamla stan och åt på en asiatisk resturang. Vi hann även med ett besök i Sci fii bokhandeln (där mamma fick skriva ner en hel lista på vad jag önskar mig i julklapp...) innan vi gick inåt till stan. Jag var inte på shoppinghumör alls idag, utan snarare tvärtom och jag hittade verkligen ingenting... Men jag fick med mig en fin blus hem ändå, den var till och med helt nyuppackad och jag var den allra första som köpte den... Efter en sen fika (fransk chokladtårta och chailatte, standard) så åkte vi hem igen. Jag hade jättemysigt och fick dessutom några fina bilder, för till skillnad från förra gången hade jag med mig kameran idag. Ikväll åt vi en liten middag med grönsaksdipp och ost typ medans vi tittade på Boktjuven. Det är en himla bra film baserad på en himla bra bok. Jag blev faktiskt rörd av den, och det är inte ofta jag blir det. Nu ska jag ner och tittalite på tv tror jag. Det blev en riktig familjedag idag!
 
  
  
  
 
 
Amanda

Först och främst vill jag bara säga HEEEEEJ EBBA!
Sedan vill jag även tillägga hur mycket jag saknar dig (& Clara givetvis haha) och att ni två verkligen verkligen måste komma till Göteborg snart! Om ni kommer under juletider kan vi alltid besöka Lisebergs julmarknad till exempel!

Blev så obeskrivligt glad när jag hittade din blogg för någon månad sedan, har följt den sedan dess men kom på att jag inte lämnat någon kommentar än. Tänkte därför göra det nu.

Din blogg är himla himla bra, du tar så galet fina bilder. Jag saknar dig som sagt massor och jag är så glad att jag har din blogg. Så får jag i alla fall lite Ebba om dagen. <3

Svar: HEEEJ AMANDA! Åh jag saknar dig också, jättemycket! Det skulle verkligen vara kul, vi borde träffas snart! Dock är jag extremt pank just nu (föreställ dig sexhundra spänn och tolv julklappar...) så kommer inte kunna komma iväg förrän efter jul... Men då får vi absolut se till att träffas!

Åh vad kul att du gillar min blogg! Jag visste inte att du också hade en blogg, men nu kommer jag att bli en trogen följare så att jag får lite Amanda om dagen. Saknar dig, kram! <3
Ebba Gabriella

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress