Ebbagabriella

De två senaste helgerna
Sitter just nu hemma och pluggar japanska. Det går förvånansvärt bra, jag tror att jag bara behövde vänja mig vid det för nu fastnar det mesta och jag tycker att det är lika roligt som det var i ettan. Denna helg har varit ganska lugn. I fredags var jag med Masha på Tattoomess i svandammshallarna. Det var väldigt kul och jag börjar bli lite mer på det klara med vad jag vill ha, även om beslutsångesten blir allt större och hotar att förstöra allt i princip. Var väääldigt nära på att pierca septum också, vill så gärna göra det, men gjorde det till slut inte då min industrial fortfarande inte är riktigt bra och tror inte jag kommer orka ta hand om en till. Därefter gick vi till Unico och tog en öl innan vi åkte hem vid halv tolv och hon sov hos mig. Vi gjorde browniepannkakor och smoothie till brunch dagen efter vilket blev fantastiskt gott, och sen åkte jag till gymmet när hon åkt hem. Det var första gången jag tränade på nästan två veckor då vi, förutom alla aktiviteter jag har, har så brutalt mycket i skolan just nu och förra helgen hade jag planerad in i sista minuten, så det var fruktansvärt skönt. Tror inte jag fått till ett så bra benpass på länge. Var idag också och tränade, och känner redan nu att mina armar kommer värka något otroligt imorgon. Förutom mässan och gymmet har jag bara pluggat denna helg, för jag har två helvetiska veckor framför mig innan höstlovet äntligen kommer som en tillfällig befrielse.
 
Förra helgen var helt otroligt rolig. Åkte från skolan vid halv elva på fredagen och tog tåget till Stockholm för återträff med UHR. Det var helt underbart. Alla dessa människor som jag bara träffat en eller två gånger i hela mitt liv, men som jag ändå känner en sådan sjuk samhörighet med. Vi hade så mycket gemensamt och vi slutade aldrig prata. Förutom att få utbyta alla erfarenheter från det år som gått och äntligen träffa folk som förstår min entusiasm och sentimentalitet för det jag upplevt, blev jag extra glad av att hitta någon som tycker lika mycket om Jane Eyre som jag. Efter återträffen gick jag, spanjorerna, två fransoser och två tyskar runt i Stockholm, och efter att några behövt åka hem och några vänner till ena fransosen anslutit hade jag en av de bästa kvällarna på länge. Efter smått sunkig "middag" på Burger King på centralen och timmar av promenad genom Gamla Stan och city slutade det med att vi hamnade på Oktoberfest i Kungsträdgården, och hade jag inte varit tvungen att ta tåget hem strax efter elva så hade jag stannat mycket längre. Det är svårt att beskriva känslorna för dessa människor, för trots att vi bor i olika delar av landet och har träffats så få gånger har vi så mycket att prata om att det aldrig tar slut. Vi är helt olika, och hade omständigheterna varit annorlunda tror jag aldrig vi skulle haft så kul som vi faktiskt hade, men tack vare den gemensamma upplevelsen vi har var allting så enkelt. Vet inte om jag kommer att träffa dem igen, hoppas ju självklart det dock. På lördagen var jag på stan med Magda, vi trotsade kylan för att hitta höstkappor. Det gick inte bra alls för mig, men dest bättre för henne. Väl hemma hos henne på kvällen friterade vi tillsammans med Carl, vi gjorde mozarella sticks, chili cheese och bläckfiskringar till förrätt, ceasarsallad till huvudrätt för att bryta av det friterade och churros till efterrätt. Så sjukt gott var det! Stannade tills vi både två höll på att somna framför någon film på tv som vi inte ens kollade på, men det var supermysigt. På söndagen blev det ännu mer mat då jag var hemma hos Emma och firade Thanksgiving. Jag gjorde det för tre år sedan hos henne också, men de senare åren har jag inte kunnat så det var jättekul att få vara med igen. Maten var så sjukt god, hennes plastmamma Lisa som kommer från USA och därför fört med sig traditionen hit, lagar jättegod mat verkligen. Var stånkmätt hela kvällen efteråt...
 
Efter den helt underbara helgen och en stressig vecka har det vart skönt att få ta det lugnt denna helg. Ska återvända till att plugga japanska innan jag skriver allt för långt (vilket jag väl egentligen redan gjort, men glömmer helt bort att skriva här oftare så detta har väl egentligen blivit till någon form av dagbok i digital form). Dyker väl in här lite då och då mer fler inlägg, hoppas på snarast!
 
På Tattoomess fick man gratis rita en hel canvas som de sedan actionerade ut, så jag och Masha passade på. Det var superkul och verkligen lugnande, men sälvklart var det ju hon som gjorde allt det snygga haha.
 
 
Lördagens brunch
 
Får leka runt med en fake septum istället tills jag kan skaffa en riktig.
 
 
Stockholm
 
 
Lekte med eyeliner igen...
 
Pappas gamla jacka som jag hittade i garderoben i boden när jag skulle leta kappor och bara älskar.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress