Ebbagabriella

Fick besök
Hejsan! Ligger i sängen, utnyttjar siestan och tittar på youtubevideos just nu. Ska nog hyyyfsat snart fortsätta plugga, men har redan pluggat en del sen jag kom hem vid halv tolv så tänkte vila nu. Ska ut ikväll med några vänner också så det kan vara skönt att ta det lite lugnt innan. 
 
Har väl inte så där jättemycket att skriva utan tänkte att jag lägger upp en drös bilder från när Masha, Hanna, Alba och Filippa var här för ca en halv vecka sedan. Vi hade jättekul, vi fick hyra min värdmorbrors lägenhet där vi bodde, och trots att de lyckades pricka in den enda helgen där det var dåligt väder (dagen efter de åkte blev det fint igen...) så hittade vi på grejer att göra. De träffade några av mina vänner här, vi hade picnick i el río (en stor park), många mysiga kvällar hemma med film, åt massa god mat (riktigt svensk frukost, mmm...) och åkte in till centrum två gånger då vädret var för dåligt för att göra något annat. Men kul hade vi i alla fall! Här kommer en del bilder från dessa fem dagar, från både mobil och kamera (mestadels selfies och matbilder...).
 
 
  
 
 
Första dagen, då vi handlade, vilade, tog välkomstdrink, åt middag (tapas) på en bar här i Mislata och sen hade filmkväll hemma.
 
  
  
Foton från huset då vi var för trötta för att göra något vettigt, och första frukosten (vi kaaan ha gått lite överstyr, men gott var det i alla fall).
 
På andra kvällen, efter en dag på stan, var vi med Chechu och hans vän till en cervecería här i närheten. 
   
 
  
  
  
  
 
Dagen efter var vi med Chechu, Celia, Ana och Diego (mina vänner från skolan) och hade picnick i en park, den park som förut var den gamla floden. På kvällen kom Mar och vi hade en helt underbart mysig kväll som bland annat innebar att vi (främst Masha) lagade köttfärssås, gick ut och smällde smällare som vi hade kvar från las Fallas, och som slutade med att jag och Hanna sov i soffan för att vi var för trötta för att flytta på oss...
  
  
 
 
Sista hela dagen var det dåligt väder, så det blev att åka in till stan igen istället för att åka till stranden som vi tänkt från början. Vi hann med churros, sightseeing och ett besök av flera andra vänner över middagen då vi gjorde egna hamburgare.
 
Hade väldigt gärna haft både fler dagar och bättre väder, men jag hade det fruktansvärt kul i alla fall, och jag ser dem ju igen om mindre än två månader!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress