Ebbagabriella

Eurovision
Är så fruktansvärt trött just nu, sådär så att jag bara är överdrivet flummig. Sitter ensam hemma och tittar på Eurovision, och är kanske lite mer taggad än jag borde vara... Med tanke på att jag sitter helt ensam haha. Kom hem extremt sent efter igår, solen hade gått upp för länge sedan, och eftersom jag hade bestämt möte med en person på ett köpcentrum kl 13 så blev det inte mycket sömn... Men det var lätt värt det för har haft en bra dag idag. Den här personen jag bestämt möte med är hon som har hand om musikkonservatoriet i Aldaia och som var hon som anordnade konserten jag spelade på för några månader sedan. Hon har nu frågat mig om jag vill vara pianist på deras säsongsavslutningskonsert den 18/6, och ackompanjera alla körer. Jag sa självklart ja! Det innebär att jag ska spela på ca 15 låtar, så många jag hinner med att lära mig. De flesta är väääldigt enkla eftersom det är ackompanjemang till i mångafall barnlåtar, och några måste jag skriva ackompanjemanget själv. Några är lite avårare dock, till exempel från Les Miserables. Självklart ska jag vara med, det ska bli jättekul! Det sjukaste är att de betalar mig för detta! Jag kommer alltså att tjäna en rätt stor summa på att göra det jag älskar. Det känns helt otroligt.

Sen på eftermiddagen åkte jag ner med en vän på stan då det idag tydligen är en seriedag här i Valencia och serieaffärerna ger ut gratis serietidningar. Jag hade jättetrevligt men vi var inte ute så länge utan kom hem vid 20 då jag var rätt trött. Ser fram emot att läsa dessa tidningar jag har, men just idag är jag nog lite för trött. Ska titta på esc och sen lägga mig. Har en hel drös att plugga också då jag har prov på måndag och tisdag, och har varit fruktansvärt lat så det kommer inte att gå bra. Men men, ska inte stressa upp mig utan hålla kvar mitt bra humör. Här kommer en del bilder!





Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress