Ebbagabriella

Comunión
Denna helg har det vart både confirmación, graduación och comunión, alltså konfirmation, student och kommunion. I torsdags tog Arancha konfirmationen, i fredags jag studenten (är inte riktigt säker på hur det gick till då jag inte ens har en klass, men jag klagar inte) och i söndags mina värdsyskons syssling kommunion. Jag börjar bakifrån då jag inte orkat lägga över bilder från konfirmationen från kameran än, och väntar på bilder från studenten.
 
Kommunionen är en katolsk högtid, som tas när man är 8 år gammal, och det är en väldigt stor grej här. Man blir fullkomligt överröst med presenter och det firas hela dagen. Det börjar med en mässa, då man tar själva kommunionen. Sen gör var familj för sig vad de vill, men det brukar vara en stor och fin lunch. Det var det i alla fall för oss! Vi åkte till en restaurang ca 30 minuter från Mislata. Den var fruktansvärt vacker, och vilken meny! Fem förrätter/tapas, huvudrätt, efterrätt, tårta och kaffe, plus ett stort godisbord för barnen. Jag tog bilder på alla maträtter, för det var verkligen en fin restaurang och fruktansvärt gott. Vi var där och åt i nästan fem timmar, men hade väldigt trevligt!
 
  
  
  
  
Första tapasen. Selektion av iberisk skinka från D.O Guijuelo med hogazabröd och naturell tomat.
 
Nummer två. Crunch av foie och äpple med nudlar av muskat och majsbröd.  
  
Nummer tre. Tomater från grönsaksodlingen med takos av torsk 'esqueixado'och saft av esgarraet.
  
Nummer fyra. Tempurafriterade chanquetes (små räkor) med coulant av camperoägg.
  
Nummer fem. Krispiga rullar av Camembert och tapanade med fikonkompott.
 
  
Huvudrätten. Paella med hummer.
  
Efterrätt. Rubik av yoghurt med kräm av röda frukter och jord av tre chokladsorter.
 
Tårta. 
Alla fick varsin present, olika för barn, män och kvinnor. Också något som är typiskt för kommunioner!
  
Mamma

Oj vad gott det ser ut! Roligt att få vara med om detta. Kram

Svar: Det var jättegott! Verkligen. Kramar
Ebba Lindholm

Mosebisse

Hummer! Jo jag tackar.

Svar: Haha det var fruktansvärt gott!
Ebba Lindholm

ida

riktigt goa maträtter hoppas du skulle vilja kolla in min blogg www.nouw.com/makesense

Svar: Absolut :)
Ebba Lindholm

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress