Ebbagabriella

Semana Santa
Just nu har jag påsklov, precis som alla ni därhemma i Sverige. Jag fick lov i onsdags, så på eftermiddagen åkte vi till Canet, dvs min värdfamiljs sommarlägenhet. Där har jag inte wifi, så därför har jag inte bloggat utan bara några tidsinställda inlägg. Nu var det mycket mer folk där än vad det brukar vara, eftersom det var ledighet. Jag fick helt enkelt känna på lite hur det brukar vara på somrarna där. Vi hade tur med vädret och det var varmt och skönt, strandväder rent av. I solen kändes det som svensk sommar, men riktigt så varmt blev det aldrig, men det var ändå över 20 grader. Jag tycker väldigt mycket om att vara i Canet, men för att vara ärlig så har jag inte så mycket att göra. Det finns inget internet och jag har inga vänner där. Jag hängde med mina värdsyskon lite, men jag kände att jag behövde vila efter Fallas och all fart den senaste tiden (det märks att jag är mycket lugnare än spanjorerna, i alla fall mina värdsyskon...) så det enda jag gjorde var i princip att läsa och promenera, och inte heller var jag på humör att lära känna massa nya personer och anstränga mig på det sättet. Ibland känns det nämligen som om det är det enda jag gjort under hela året... 
 
Här kommer lite bilder:


 

Som jag skrev var vädret jättebra, och månen var helt fantastisk, stor och nästan gyllene. Syns inte på bilderna, men det är ju inte så konstigt. Jag gick ner till stranden på kvällen och satte mig ensam och lyssnade på musik, det var otroligt skönt. Hade jag bott nära stranden hade jag gjort det varje kväll..

 

Läste ut den Harry Potter och den vises sten (på spanska), vilket jag borde gjort för länge sedan, och började med en bok av Agatha Cristie, en Poirot deckare. Den fanns dock där så var tvungen att lämna den, så imorgon ska jag in till stan med Juliana för att köpa en bok vi måste läsa på litteraturen (La Metamorfosis av Kafka) så ska passa på att köpa en ny, för är så sugen på att läsa! Blev så glad över att jag faktistk kunde njuta över att läsa på spanska, det gick helt utan problem. Har dragit mig för det för har varit negativ och trott att jag bara skulle tvinga mig att läsa vidare, men så var inte fallet. Köpte även smycken i stånden som stod vid strandpromenaden för påskpengar jag fick av mormor och morfar (tack så jättemycket! ♥). Både armbandet och ringen är i mässing, och stenen på ringen är en svart onyx och på armbandet är det en labradorit. 



 

Det bästa på hela helgen var när jag, Amparo, Victor och Marc gick upp tidigt för att vandra i bergen. Först åkte vi till Victors by (som ligger precis bredvid bergen) för att mina värdföräldrar ville ta en kaffe, men så gick vi förbi churrerian som Victors familj har, och där fick vi churros av hans syster så det slutade med att vi alla åt churros innan vi gick ut. Det var så otroligt skönt att få komma ut i bergen, luften var underbart ren och det var otroligt vackert. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress