Ebbagabriella

Vinst
Idag är jag väldigt trött, vilket kanske inte är så konstigt då jag satt uppe med fysiken till 1 igår. Tänkte att jag skulle sitta längre men kände verkligen inte att jag fick något gjort så det var bättre att lägga mig. Idag fick jag en smärre chock när min kemilärare sa att jag skulle göra prov på följande timme, något jag inte hade någon aning om. Dock fick jag ha böcker, och det handlade endast om att bygga formler, något som jag bett om att få lära mig tidigare. Men det var så fruuuktansvärt svårt och gick väldigt, väldigt dåligt, vilket i och för sig inte är så konstigt när jag aldrig fått någon genomgång och bara får böckerna i handen. Jag visste ju ädå inte hur man gjorde. Sen har ännu ett prov lagts på min redan ganska tunga börda. Vi har kemiprov (på riktigt denna gång, med min klass och inte en annan som det var idag) på torsdag nästa vecka, och det innebär alltså att jag har fysik, kemi och matteprov på minst tre kapitel vardera på mindre än en vecka. Kuuuul.
 
Matchen igår var väldigt rolig. Äntligen fick de vinna en match, det var minst sagt behövligt. Det var en bra match också och jag var på jättegott humör när jag kom hem. Ser fram emot nästa match som är mot Barcelona den 7e februari. Hoppas vi ska gå. Tror det för min värdbror Victor är ett stort Barcelonafan men min värdpappa Victor (ja de heter samma sak vilket är lite krångligt) har sagt att han inte tål Barcelona då han hejar på Real Madrid... Så han kanske föredrar att stanna hemma haha. Nu ska jag kolla på ett avsnitt Grimm och sen försöka lära mig hur jag ska lyckas plugga in nio kapitel och kemin jag gjorde idag på knappt tio dagar... 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress