Ebbagabriella

Sista dagen och lite Jane Eyre-babbel
Idag är det sista möjligheten för mig att plugga fysik innan provet imorgon. Det känns halvt katastrofalt och halvt helt okej. Jag frågade i alla fall min lärare idag om mer exakt vad som skulle komma på provet, eftersom det är så fruktansvärt mycket för mig att plugga in med tanke på allt jag missar/missat på grund av språksvårigheterna. Jag borde egentligen ha börjat för länge sedan men jag tillät mig själv att titta på ett avsnitt Grimm och sen var jag fast med datorn. Igår lyckades jag bara sitta uppe till knappt midnatt också så ikväll får jag ta i extra. Vill såååå gärna träna, har inte gjort det sedan i fredags och då efter två riktigt bra träningsveckor så det känna lite surt. Men jag måste lägga skolan före just nu, annars är jag helt körd. 

Kanske ska skriva något om annat än fysik också. Vad händer mer? Jo, idag hade jag engelskaprov. Det gick bra, det är väldigt lätt här och för att vara ärlig pluggar jag aldrig, inte heller till denna gång. Var klar efter en halvtimme och satt resterande tiden och kluddrade på min hand och arm. Gör det jätteofta eftersom jag ofta får mycket tid över på lektionerna, så tror folk börjar bli vana haha. Fick i alla fall jättemånga komplimanger idag och de flesta trodde det var en riktig tatuering. Kanske inte sådär jättebra om nunnorna trodde det också haha... 
Vi hade också vår Hamletteater idag. Det gick helt okej. Jag lyckades bli arg och dessutom helt utan att skratta trots att jag kör med Juliana, så får vara nöjd. Vår lärare hade inget negativt att säga heller. 
Vad mer? Har målat naglarna (svarta såklart) för första gången på evigheter och har tittat på Jane Eyre som av en slump gick på tvn när jag satte på den. Är så svag för Jane Eyre, det kan vara den bästa boken jag någonsin läst. Började nästan gråta när Mr Rochester säger citatet på bilden nedan, förstår ej hur jag kan vara så blödig för det är jag inte annars. Men kan knappt förklara i ord hur mycket jag tycker om boken, och filmen var inte dålig den heller. Önskar bara att de gjort Micheal Fassbender (Mr Rochester)  fulare, eller i alla fall mer grovhuggen, för det är så han beskrivs i boken, och att man skulle sett hans skador mer i slutet. Men annars var den bra! Det är bara det att jag verkligen älskar att huvudkaraktärerna beskrivs som fula och alldagliga istället för vackra som i alla andra böcker och att kärleken mellan dem är precis lika stark även efter branden på Thornfield Hall och vad den gjorde med Mr Rochester. Nej nu ska jag sluta babbla för annars kommer jag att fortsätta i en evighet. Tror faktiskt att om man kollar tillbaka i kategorin böcker så har jag skrivit någon slags lång analys om Jane Eyre också så det får definitivt räcka... Nu ska jag plugga optik!

Min hand. Kommer aldrig att tatuera handen bara för att kunna fortsätta göra dessa saker...

Jane Eyre.

Mitt favoritcitat från boken.

 Några typiska uppgiftet som vi arbetar med.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress