Ebbagabriella

Röd dag
Idag är det fiesta, det vill säga en röd dag, så jag har inte gått i skolan. Jag behövde verkligen sova så jag tillät mig att sova till halv tolv och sen gick jag till gymmet. Det blev ben och jag höjde vikten på nästan alla övningar så när jag var klar gjorde det ont att gå hem igen. Nu sitter jag och pluggar fysik inför provet nästa vecka. Det känns helt okej faktiskt. De första månaderna hängde jag inte med alls (de första veckorna då läraren gick igenom grunderna var min spanska för dålig för att förstå och sen när den förbättrades hade jag ju missat allt det viktiga och kunde inte hänga med) men sedan efter förra delexamerna, alltså i den andra delen av läsåret, så har jag förstått det mesta och kunnat hänga med så det går faktiskt bra. Men dock är provet även på den förra delen, den jag inte kan, så måste verkligen anstränga mig mycket nu. Optiken verkar jag kunna hyfsat (bara teorin på spanska som stället till det) men resten (från de tidigare månaderna) vet jag inte ens vad det heter så känner mig lite pessimistisk över den delen, inte så lätt att plugga in två kapitel från scratch på en vecka liksom. Men min fysiklärare blev jätteglad över att jag skulle försöka göra provet så självklart tänker jag göra det ändå. Sen har jag matteprov samma dag också, och där har jag fått så bra resultat (min lärare har sagt att han är imponerad liksom) så jag vill verkligen få det igen... 
 
Nu ska jag göra mig en kopp te och sen gå till frisören. Eftersom det är så pass billigt att klippa håret här (inte ens 100 kr, och då har jag hår ner till rumpan) och det var nästan fem månader sist tänkte jag toppa det lite. Sen blir det mer plugg och ikväll ska jag träffa vänner. Imorgon ska mina värdföräldrar till Alicante för att min värdpappa ska springa ett halvt maraton på söndagen så vi blir ensamma över en natt. Jag har inte så mycket fler planer än att plugga för helgen, men på lördag ska jag träffa Juliana för att gå på ett museum här i Mislata om Valencias historia och sen gå hem till henne och öva på Hamlet (det blir en väldigt kulturell dag haha) så det ser jag fram emot. 
 
Bild från när vi var på Valencias universitet med kemiklassen och fick göra laborationer, bland annat med kolsyreis och på bilden gör vi nylon.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress