Ebbagabriella

... och en lugn lördag med
Började dagen med att spela piano med Rosa, en av de som jag ska ackompanjera på konserten. Det gick ganska bra, men jag märkte att jag behöver öva något otroligt då en av låtarna inte gick speciellt bra... Men jag har lyckats lära mig fyra låtar på två veckor, så det borde vara tillräckligt med två veckor för att finslipa dem till att inte behöva sakta ner under vissa delar. Hoppas jag... Rosa var otroligt snäll, och hjälpte mig myckeet med hur hon ville ha det. Dessutom lånade hon ut en av sina klänningar till mig, en svart spetsdröm med öppen rygg som är helt otroooligt vacker, eftersom jag ska vara finklädd och inte har något sådant här. Ser så mycket fram emot att använda den!
 
Idag hade jag egentligen planer på att gå på en musikal, Sister Act, med Juliana och hennes mamma men de hade inte förbeställt biljetter och eftersom det är en eftertraktad musikal så fanns det helt enkelt inga kvar. Vi ska gå nästa helg istället, och istället för att gå ut och göra något denna helg så spenderar jag den åt att plugga. Det hade jag tänkt göra nästa men nu byter helgerna helt enkelt plats. Imorgon ska jag spela piano igen, denna gång ensam, och sen ska vi gå på teater med hela släkten. Min värdmammas bror Dani är nämligen skådis och vi ska gå och se honom i Ringaren i Notre Dame där han ska spela Quasimodo (hoppas jag stavat rätt). Så det ser jag fram emot! Tyvärr är den på valenciano, men jag tror jag kommer att förstå ganska mycket ändå eftersom det är så pass likt. Nu ska jag återvända till fysiken, och sen skriva en commentario de texto på ett stycke ur Hamlet, vilket jag tror kommer att bli riktigt svårt...
 
 
Lite äldre bild. Nu är det så pass varmt ute (onaturligt för årstiden) att jag knappt behöver jacka, än mindre halsduk.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress