Ebbagabriella

Konsert
Imorgon är det dags för kemiprov, och sen får jag sova lite längre, och har äntligen tid att träna! Förutom fysikprovet gick även matten bra, läraren sa inför klassen att det var endast jag som hade gjort bra ifrån mig... Men jag tyckte faktiskt att det var svårt, det var liksom på gränsen till att jag inte hade någon koll på vad jag gjorde, så jag var orolig. Men skönt nog gick det bra! 

Nu till något helt annat och underbart roligt. För två dagar sedan blev jag frågad av en musiklärare på skolan om jag ville hoppa in i hans ställe och ackompanjera två sopraner på en välgörenhetskonsert den 27/2. Jag tackade ju självklart ja! Det som gör mig fruktansvärt nervös är att jag ska spela till fyra låtar, alla klassiska operor och inte jättelätta, och måste alltså lära mig dem på mindre än en månad. Det blir hårt jobb... Jag ska fråga min kontaktperson om jag kan få komma till skolan på helgerna för att spela, för annars blir det svårt. Nunnorna bor ju där så någon borde kunna komma och öppna. Nej usch nu blir jag stressad... Tänk om jag inte lyckas lära mig dem i tid??

Åt nyss middag framför Valencia mot Barcelona med delar av värdfamiljen men ska nog lämna dem och plugga kemi nu. Det står ju 5-0 just nu och jag tror tyvärr ej det kommer att ändras, så jag fokuserar på kemin istället. Ser för övrigt fram emot Levante mot Barcelona på söndag. Därefter ska vi fira Victors pappa som fyllt år. Hoppas på att kunna åka in till centrum med någon och shoppa lite, behöver nya byxor och lite annat, på lördag och ska försöka klämma in ett gympass och piano också. Får se hur det går!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress