Ebbagabriella

Det är ööver
Examena är över, och jag har haft några härliga dagar där jag kunnat njuta av siestan, titta på Grimm (jag är besatt!!) och sova istället för att plugga om nätterna. Det gick väl helt okej, men kunde lugnt ha gjort bättre. Men det var så mycket att plugga in på kort tid så jag får vara nöjd om jag blir godkänt i allt, vilket jag hoppas på men inte tror. Lärarna verkar i alla fall nöjda med att jag försöker, och det gör jag ju verkligen.Tränade igår, och det lär bli enda gången jag hinner med att göra det under veckan då jag har konsert på lördagen, men det blev ett riktigt bra pass så får väl vara nöjd ändå. Nästa vecka ska jag sätta igång på riktigt igen! Är bara såå nervös inför konserten, men samtidigt så sjukt taggad. Det ska bli jätteroligt, men jag har haft så kort tid på mig att i princip vad som helst kan hända... Övade idag efter skolan, och igår har jag tre timmar under skoltid som jag ska utnyttja till max. 
 
Just nu (eller, Jorge kom också och vi började prata så lägger ut inlägget efterråt) sitter jag med Arancha vid matbordet, hon äter och jag bloggar. Jag åt innan hon kom hem från sin träning för blev så hungrig, klockan var trots allt 22. Arancha hälsar att imorgon ska vi på fest med djävulen och inatt ska vi rädda världen, så nu har jag mycket roligt att se fram emot! Men skämtåsido, så har jag faktiskt en del roliga planer för helgen. Imorgon ska jag se Deadpool med Juliana och Mar och det ser jag sååå mycket fram emot. Har velat se den filmen hur länge som helst, men det enda är att det känns lite synd att se den på spanska. På kvällen (vi har bokat bord vid 22) ska jag på middag med en av klasserna jag går med, i detta fall letras de segundo de bachillerato, dvs typ sam/språk i motsvarande andra året på gymnasiet. Med dem har jag engelska och konsthistoria. Det ska bli jättekul! De ska gå på diskotek sen för att fira att examena är slut för denna gång och jag hade jättegärna hängt med men eftersom jag har konserten på lördagen vill jag inte riskera något. Känns väldigt tråkigt för skulle gärna komma in i klassen mer, det är ju rätt svårt när jag går med så många olika klasser. På lördag ska vi dessutom till en wok med släkten för att fira min värdmamma. En wok är här en extremt stor asiatisk buffé, och det har högre klass en vad en vanlig kinarestaurang har hemma i Sverige. På söndagen är det dags för ett av eventen som hör till högtiden las Fallas som firas här varje år, och som är extremt stort och älskat. Jag trodde aldrig att jag skulle stöta på något sådant, men det verkar som om det är det största som finns för alla personer i eller i närheten av Valencia. Så det är dags att tagga upp, för som de säger - ya no queda mucho para las Fallas!
 
Från en promenad jag tog för att orka plugga. Det var faktiskt riktigt skönt, jag borde göra det oftare!
 
Från gågatan här i Mislata i tisdags kväll. Jag hade blivit klar med examena, så först var jag och spelade piano, sen gick jag till affären där Yaiza jobbar och sen gick vi till vår lokal. Blev inte middag förrän nästan halv elva den dagen eftersom jag kom hem så sent, och jag är fortfarande förvånad över hur normalt jag tycker att det är även fast det är helt annorlunda än i Sverige.
 
Vad jag gör i biblioteket när jag inte får tillgång till aulan. Borde verkligen ta med en bok eller något...
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress