Ebbagabriella

Sista sommarlovsveckan
Det blev visat inte lika mycket bloggande när jag väl kommit hem till Sverige. Inte så att jag tänker sluta, men mitt liv här är mycket tråkigare jämfört med mitt liv i Spanien. Eller, kanske inte egentligen, men Spanien var ju annorlunda, och något värt att skriva om, och det känns faktiskt inte lika interessant att skriva om vad jag gör en dag här hemma eller på gymmet till exempel. 

Men ska försöka få ner lite i alla fall. Har denna sista sommarlovsvecka träffat en del vänner, bland annat Masha, Hanna och en del gamla klasskamrater hemma hos Johan. Idag var jag med Magda, och jag fick en usel start på dagen i och med att jag vaknade klockan halv ett, efter över elva timmars sömn. Låter ju inte helt fel, men grejen var att jag hade satt väckarklockan på 9, två larm, och jag sov mig igenom dem. Jag låg och skrev på en novell till klockan 1 ungefär kvällen innan, och skulle alltså fått nästan åtta timmars sömn, så jag kan inte förstå att jag inte ens vaknade av alarmen på högsta volym. Jag är lite orolig för hur jag ska kunna vakna innan klockan 7 på måndag, om 8 timmars sömn är för lite och kl 9 är för tidigt...På grund av det sena uppvaknandet hann jag inte till vårdcentralen, och fick stressa massa för att hinna ner på stan med Magda. Var på dåligt humör resten av dagen, men efter en paj på årummet blev det lite bättre. 

I övermorgon börjar skolan och jag kommer ha fullt upp detta år. Inte nog med att jag går i tvåan, jag har även kommit in på Uppsala Musikskolas konservatorielinje (trots ett katastrofalt intagningsprov, men jag är riktigt glad i alla fall) och ska därför klämma in en pianolektion, en gitarrlektion, två timmars orkester, en musikteorilektion och extra mycket övning, nu på två instrument. På det har jag japanska två gånger i veckan, allt plugg, och jag vill ju/måste hinna gymma en del, helst typ tre gånger i veckan. Vet inte vad jag måste säga hejdå till, mitt sociala liv eller sömnen... Aja, är väldigt taggad på all extra musik och japanskan, och så har jag ett helt okej schema så antar att det bara är att stå ut.

Nu ska jag fortsätta skriva på min novell, eller vad jag nu ska kalla det. Den kommer nämligen bli extremt lång, jag har skrivit 4 sidor och har inte ens kommit till introduktionen av själva handlingen (kaaanske på grund av att jag är lite osäker själv)... Här kommer som avslut helt abrupt en bild på en pannkaka med avokado som jag och Hanna gjorde i tisdags!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress