Ebbagabriella

Perseiderna
Igår natt åkte jag med Magda till Vallsgärde som ligger precis utanför Uppsala för att titta på Perseiderna, ett meteorregn som kommer omkring den 12e augusti varje år. Det var helt kolsvart och vi satt i bakåtlutade stolar med sex filtar över oss, och jag hade min vinterjacka (dock bara en skaljacka), halsduk, vantar, mössa och kängor för det var så kallt. Det var fruktansvärt vackert! Vi var ute i kanske en och en halv timme och såg över 75 meteorer, några vilka var väldigt långa eller så stora att man såg elden runtom. Det ska egentligen vara bäst idag men tyvärr är det mulet. 
 
Idag var jag barnvakt åt Edvin då mamma och pappa jobbar och fritids är stängt. Han ville baka cupcakes, så det gjorde vi. Vi gjorde minicupcakes, saftiga amerikanska chokladmuffins med en citronfrosting och riven choklad över. De blev väldigt goda, men tog tyvärr inga bilder för när vi var klara var jag tvugnen att dammsuga hela huset, tömma diskmaskinen och sen kom Masha. Hon åkte nyligen hem, och vi spelade tp och tittade på ett avsnitt av Sherlock. Funderar på att titta igenom alla avsnitt av den igen då jag tidigare bara sett enstaka då de gick på tv. Dock måste jag se säsong 8 och 9 av Doctor Who innan det, men det kanske går hyfsat snabbt. Nu ligger jag i sängen och lyssnar på musik (just nu Lune av Periphery) och ska snart försöka sova då jag tänkte gå upp och träna imorgon innan lunch. Är inte jättetaggad faktiskt, tyckte mer om det i Spanien än här i Sverige, för känner mig mycket mer iakttagen här av någon anledning, och dessutom så känner jag fler här och socialt obekväm som jag är tycker jag inte om att de se mig träna. 
 
Det var helt omöjligt att ta bilder på Perseiderna och har inga andra, så lånar en bild på hur det ungefär såg ut för oss härifrån, och så får det bli en kort seriestripp som typ beskriver mitt liv.
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress