Ebbagabriella

Inte riktigt som planerat
Denna dag blev inte riktigt som planerat, men ändå helt okej. Det regnade sedan ett dygn tillbaka, vilket gjorde att jag igårkväll missade Levantes match då det verkligen öste ner, vilket var jättesynd för det var så länge sedan sist och jag var jättetaggad på att gå. Idag på morgonen, fortfarande regningt, så funkade inte min värdmammas bil så jag och Marc fick springa till metron och ta den ensamma, och båda kom försent första dagen i skolan... Sen väl hemma tänkte jag att jag skulle gå och gymma, men så visade de Sweeney Todd på tvn och jag har velat se den filmen huuuur länge som helst så det slutade med att jag stannade hemma och såg den istället, för efterråt hade jag inte tid att gymma då jag skulle skypa med Lovisa kl 20. Får gå imorn och torsdag istället, det blir okej, och hann göra ganska mycket engelska i alla fall (och både njuta och bli chockad av filmen, men gillade den verkligen massvis). Det var jättekul att prata med Lovisa igen, man har så mycket att prata om när man bara hörs av då och då, och det är svårt att säga hejdå fast klockan börjar bli mycket.
 
Har läst en del i American Gods av Neil Gaiman och tycker väldigt mycket om den boken! Sen är den ju lite mer komplicerad också, men är så glad över att jag kan läsa flytande och njuta. även fast den är på spanska! Märks att jag har gjort stora framsteg sen jag kom hit (vilket inte är så konstigt, för just idag har jag varit här i sju månader). Ikväll har jag tänkt att somna ganska tidigt, för förra natten blev ganska konstig. Det var sista natten innan skolan började och jag försökte lägga mig tidigare (ca halv tolv, har somnat ca fyra de andra dagarna hehehe och sovit till typ ett) men kunde inte sova. Jag vred och vände på mig, kollade mobilen, gick upp och sträckte på mig, störde mig på att man hörde grannen hosta genom väggen hela tiden, drack jätteäckligt vatten ur kranen för flaskvattnet var slut, men jag var ändå så fruktansvärt pigg. Till slut, klockan tre på natten, satte jag mig och läste och åt cashewnötter i typ en halvtimme, och sen lyckades jag somna mellan halv fyra och fyra någon gång. Så har inte fått sådär jättemycket sömn direkt haha... Men är jättepigg ändå! Imorgon börjar jag klockan ett och slutar klockan tre då många av mina lektioner är inställda pga att primero de bachiller (motsvarande ettan på gymnasiet) har åkt till Italien. Nu ska jag kolla på liiiite youtube och sen försöka sova. Här kommer en bild på mitt suuuperlockiga hår från idag! Älskar verkligen att ha lockigt hår, synd bara att det försvinner så snabbt för mig. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress