Ebbagabriella

Matteprov på fredag
Tänkte att jag skulle försöka titta in här lite oftare. Idag tränade jag inte eftersom jag gjort det de två senaste dagarna, utan har pluggat matte ända sedan jag kom hem (nåväl, har nog spelat lite gitarr och tagit en promenad också). Det går sådär. En mattebok på spanska utan facit är ju inte direkt det lättaste när man är osäker. Jag har prov på fredag så behöver kunna detta. Jag har valt själv att göra provet, känns rätt sjukt men jag vill faktiskt. Jag vill plugga, jag vill göra prov - inte ofta man kan säga det. Men just nu är det Gaussmetoden jag är fast på, jag får fel på varenda fråga och jag fattar inte vad jag gör. Eller grejen är att jag vet ju inte om jag har fel, för det finns inget facit i boken! Vad är ens meningen med att göra uppgifterna om man inte kan veta om man gör rätt eller fel?? Nej nu ska jag fortsätta ett tag till, klockan börjar bli mycket och jag börjar bli trött, men jag måste ju lära mig detta. Suck. Slänger in två bilder, en från min lilla promenad idag och en på mig, för insåg att jag inte lagt upp något på mig på typ en och en halv månad. Inte för att det spelar någon roll egentligen, men det känns roligare. Nu ska jag återvända till matteboken...


 

Mosebisse

Bra jobbat med matten. Lycka till i morgon.

Svar: Tack!
Ebba Lindholm

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress