Ebbagabriella

De senaste dagarna
De senaste dagarna har bara varit vanliga skoldagar för mig. Har egentligen inte gjort så mycket mer än att det, och tränat. Har varit på gymmet varje dag hittills denna vecka och ska gå imorn och lördag med. Har nämligen hittat en kiosk här som säljer Lindt-kulor i lösvikt, och det är bland det allra bästa jag vet... Så bestämde mig för att om jag tränar 5 ggr denna vecka ska jag få köpa det, för det är ju inte direkt billigt.

Har, via tips från en av de andra svenskarna som bor här i Valencia nu, laddat ner appen HelloTalk där man kan chatta med folk över hela världen i syfte att lära sig språk. Jag rekommenderar sen verkligen! Just nu skriver jag mycket med en kille från Uruguay, som vill lära sig svenska. Och eftersom jag vill utveckla min spanska är det jättebra för mig också. Han frågade faktiskt om jag var flytande, det kändes riktigt kul! Men det var i början, nu har vi pratat mer så nu märks det att jag inte är det.. Jag känner verkligen att jag gjort framsteg med spanskan, nu förstår jag nästan allt.

Nu ska jag ta och släcka, har faktiskt ont i huvudet. Det händer inte ofta... Slänger in tre bilder som avslut!

Från ikväll påväg till gymmet.

Jag fick ett plötsligt sug på att rita för några dagar sedan och på något sätt lyckades jag göra denna. Tecknar aldrig annat än kludd i marginalerna så är faktiskt nöjd! 

Från fiestan i kvarterets Fallas-lokal. Jag var ute med min värdsyster och hennes vänner (bla våra grannar) och åt middag efter att jag varit inne i Valencia i lördags, och på kvällen gick vi hit då de skulle presentera vilka som blivit representanter för Fallas i detta kvarter. En av dem var kusin till våra grannar. Jag kan inte riktigt förklara vad det innebär, men det är en väldigt stor sak, de var klädda i otroligt fina kläder (som klänningarna på en av bilderna i inlägget nedanför, vilket är de traditionella klänningarna här) och många grät. Själva ceremonin höll på i över en timme och slutade vid halv ett ungefär, och därefter var det att fotas, prata och äta som gällde. Las Fallas är en stor fiesta/högtid här i Valencia, googla för mer info för ärligt vet jag inte så mycket mer själv...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress