Ebbagabriella

Fredag
Idag är det fredag och jag ser fram emot att få sova ut imorgon. Träffade de andra svenskarna här i Valencia ikväll för att boka biljetter för resan till Madrid vi ska på med UHR nästa vecka. Vi ska vara där över helgen, träffa alla andra svenskar som är i Spanien med samma program som vi är, och helt enkelt uppleva Madrid under en helg, så det ser jag fram emot. Imorgon ska jag träna först, och sen ska jag träffa en vän från skolan. Vet inte vad vi ska göra men det lär bli kul i vilket fall. Har varit på gott humör ikväll, och tittar nu på Doctor Who men börjar bli rejält trött så ska nog ta och släcka snart. Har inga bilder att lägga ut faktiskt, jag tar inga en vanlig skoldag, så det får bli en sån här istället, har den som bakgrundsbild och brukar sitta och leta efter fler fandoms men tror jag hittat alla. Älskar bilden!

Mosebisse

Vad är fandoms?

Svar: "Fandom betecknar hängivna studier av något kulturellt fenomen." - wikipedia. Jag har svårt att förklara, men ett exempel är Harry Potter fandomen, ett annat Doctor Who. Då ingår liksom alla fans som älskar serien/boken/spelet/vad som helst ovanligt mycket och vet väldigt mycket, skriver/ritar fanart, gör bilder, diskuterar ofta och mycket... Och mer :) Det är svårt att förklara, ungefär världen runt en viss serie(tex)!
Ebba Lindholm

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress