Ebbagabriella

Jullov!
Idag fick jag jullov. Avslutningen var en så kallad festival de navidad, ungefär en julshow. Varje klass hade massa uppträdanden och det var även ett slags avslut för segundo de bachillerato (de som tar motsvarande den svenska studenten i vår) så många grät. Det var väldigt roligt i alla fall! Efterråt gick jag med ett par vänner och åt lunch och bara spenderade massa tid med att prata och skratta. Trivs väldigt bra med de gänget. Kom hem igen vid sex ungefär och snackade med min värdmamma. Jag har nämligen länge velat göra pepparkakor eftersom jag fått kryddorna skickade till mig, men jag har inte hittat sirap. Men idag, med hjälp från en av de andra utbytesstudenterna här i Spanien, hittade jag det så ikväll gjorde jag degen och imorn blir det kakorna. Ikväll kom även mina värdsyskons kusin Sara, och jag hade en jättekul kväll tillsammans med henne och Arancha. Vi tittade på videos från hennes och Jorges communion, vilket är en viktig kristen högtid, och gamla foton. Efter middagen spelade jag lite gitarr (jag har precis lärt mig Don't cry av GnR) och nu sitter jag i Aranchas rum och tittar på Spaniens yngsta mästerkock. Imorgon ska jag upp tidigt för att gå till el mercado central med min värdmamma, Jorge och en av hans vänner för att köpa ingredienser till middagen Jorge ska göra på noche buena, den 24:e december. Sen ska jag baka pepparkakor med Marc (säkert fler också) och sen ska jag till centrum med vänner för att köpa julklappar. Ser fram emot en bra dag helt enkelt!

Bilderna nedan är ifrån i söndags då jag åkte till stranden med Marc och mina värdföräldrar. Vi tittade ut restauranger och promenerade längs med stranden, som var otroligt stor på både bredden och längden. Det var också väldigt varmt, jag gick i bara linne. Dock så var jag den enda, alla spanjorer gick i tjocktröjor eller rentav dunjackor. Det måste varit 20 grader! Men det var en helt underbar dag och ett trevligt sätt att spendera den på. Sen att vi åt churros på eftermiddagen gjorde ju inte direkt dagen sämre...







Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress