Ebbagabriella

Morro
Idag är det riktigt varmt, ca 30 grader. Och det är september! Snacka om att jag inte är van, det känns som om jag har semester hela tiden pga värmen. Igår var jag ute med min värdbror och hans vänner, så sov länge idag. Trodde först att vi bara skulle vila hela dagen men min värdmamma frågade om jag ville följa med till ett köpcentrum, och ja självklart ville jag det. Det var stort och utomhus, och hade en del med massa outlets och en del med vanliga affärer så som Primark, Zara och H&M. Vi var i outletdelen och jag köpte en klänning, en jumpsuit, ett linne och en t-shirt. Det kändes faktiskt behövligt då jag ju bara har en del av mina kläder här och allt går inte att använda i värmen.

På vägen hem pratade vi som ofta annars om mat, och de fick veta att jag inte ätit något de kallade Morro, och som alla älskade. Så då stannade vi och åt det som aptitretare. Det var tydligen grisansikte... Smakade helt okej men kändes rätt konstigt att äta. Nu var jag gjort det i alla fall, men skulle kanske föredra att inte göra det igen...

Om några timmar ska jag träffa de andra svenskarna som bor här inne i Valencia. Ska bli spännande för ingen av oss hittar..  Men det får bli som det blir. Nu sitter jag och tittar på Ted på spanska, så ska lägga ifrån mig mobilen och koncentrera mig så att jag förstår något...
 
Köpcentrumet

Morro

Torget i närheten av oss
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress