Ebbagabriella

Länge sedan
Oj vad länge sedan det var jag bloggade nu! Det finns en rätt logisk anledning till det, eller två faktiskt. Den första är att det inte händer lika mycket chockerande längre, inte lika mycket jag vill skynda mig att dela med mig av. Den andra är att det som händer berättar jag till massa olika människor flera gånger om via typ mail plus att jag skriver dagbok så jag orkar liksom inte berätta det en gång till.

Skolan har kommit igång på riktigt, men jag har inga böcker så sitter mest där som ett fån om inte nån snäll själ delar med sig, och även då är det svårt. Var på en kurs vid namn "Spanska för utlänningar" igår också, jag tänkte gå där för att lära mig mer grammatik. Att lyssna och prata lär jag mig automatiskt, och ordförrådet ökar också, men grammatiken står i princip still. Dock verkade den kursen lite sådär, men det var ju bara första gången så ska självklart dit igen.

Har också gått runt för att hitta gym i närheten. Jag har inte tränat ordentligt på evigheter och här äter man väldigt sött (ett exempel på frukost är citronsockerkaka med nutella och mjölk, men jag äter så nyttigt jag kan dvs vitt bröd med ost och te) så börjar känna mig lite bloated. Det har gått helt okej, hittade två här i närheten men ingen känns riktigt hundra. Det ena var endast för kvinnor, cirkelgym med endast ett rum och alla som var där var 60+ och körde bara för att håll uppe formen eller rehabilitera, inte riktigt jag. De sa typ att maskinerna som fanns var sådana som skulle "vara anpassade efter kvinnor" och jag känner liksom att om de ska "forma kvinnokroppen" på de sättet jag tror vill jag inte gå där för jag vill bygga muskler. Det andra var ett sånt gym man föreställer sig, med endast muskelknuttar som såg ut som om de skulle spränga sina tröjor, kantiga maskiner, lite dunkelt, hög musik och svettdoft. På nåt sätt känns det ändå bättre, för då kan jag välja själv. Har dock lovat att jag ska testa på det första gymmet (det för endast kvinnor) idag kl 18 och sen bestämma, men har (lite dumt kanske) redan bestämt mig för att säga nej. Får ju ett gratis träningstillfälle i alla fall! Jag ska helt enkelt leta vidare.

Min värdsyster lär sig gitarr av en vän, och på sin försenade födelsedagsmiddag i lördags fick hon en av sina vänner. Så nu hörs det gitarrspel hela tiden, men jag får också spela! Så är jätteglad, har verkligen saknat det. 

Jag har inte så många bilder nu, utan här kommer några från inne i Valencia där jag hävar med några vänner i lördags.




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress