Ebbagabriella

La pata de palo
Idag är det lördag, och min första riktiga helg här. Som jag skrev tidigare gick den första veckan olidligt långsamt men dessa fem skoldagar har varit raka motsatsen. Jag har trivts bra, och träffat min värdbrors vänner flera gånger på kvällarna så det händer saker ofta. Sen har vi ju siestan också, och den är jag riktigt glad över. Tre timmar för mig själv med en bok, musik eller sömn är precis vad jag behöver, kanske främst då jag är lite av en ensamvarg i ett land fullt av översociala spanjorer.

Nu är det siesta och jag sitter med en bok jag fått av min lärare i castellano (vilket är vad spanska kallas här, då español mer är samlingsnamnet för all spanska i hela världen), och ska läsa en tio sidor lång skräcknovell vid namn La pata de palo. Jag har problem med att förstå och får sitta med ordbok så jag njuter ju inte direkt av den här läsningen. Hittills har jag läst strax över fem sidor och har fem sidor med ord jag skrivit upp. Så detta tar otroligt lång tid... 

Jag ska vara klar tills på måndag så tänkte ägna mig åt detta nu, för vid halv sex ska jag in till Valencia centrum med en tjej (och kanske hennes vänner) från klassen jag har matte med. Vi ska äta middag där och jag hoppas på att kunna uppgradera min garderob lite, då jag inte är van vid denna värme och därför har lite bristande kläder. Jag kan knappt ha jeans nämligen och skolan har som klädregel att man inte får ha korta shorts, vilket inte ger mig så många val. 
 
Veckans lilla bildskörd:

Solnedgång igår. Himlen här är så himla vacker. Det är så mycket mer kontrast och färg än himlen i Sverige, som på något sätt känns blek i jämförelse. När jag tog denna bild skrattade folk runt mig och sade att jag fotade för att "det finns ingen sol i Sverige"...


Älskar dessa stunder mer än allt. Är så glad över att jag fick möjligheten att spela just här, för det är så ensamt och tyst, och alltså ett helt idealt ställe för mig.

Just nu.
Mosebisse

Himla kul att du har det så bra. Snygg solnedgång.

Svar: Ja det känns skönt. Det var det verkligen! Hälsa alla.
Ebba Lindholm

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress