Ebbagabriella

Siete Aguas
Denna helg är det långhelg, vi är lediga fredag och måndag. Igår åkte jag tillsammans med vänner (på min värdbrors sida) upp till två hus vi hade hyrt uppe i bergen vid en liten by kallad Siete Aguas. Det var fruktansvärt vackert där, och vi hade väldigt roligt. Jag fick känna på spansk kyla också, då det i uppe i bergen är mycket kallare än nere i Valencia. Och visst var det kallt! Det var ca 10 grader på natten, och det värsta var att jag glömde att husen inte har isolering här så jag tog bara med shorts och tshirt att sova i... Sängarna hade inte heller varken kudde eller täcke, så det slutade med att jag sov i jeans och tjocktröja, med en handduk som kudde och filt som täcke. Men så kan det gå! 

Kom hem idag vid halv ett och har egentligen bara vilat sedan dess. Tittade lite på Doctor Who (äntligen, det var alldeles för länge sedan... Men nu ska jag börja på säsong 8!!), läste lite och har chattat med några vänner också. Trodde vi skulle till Canet (lägenheten vid havet) idag men det blev uppskjutet av nån anledning så resten av min värdfamilj (det är jag och de två äldsta värdsyskonen hemma just nu) kommer hem därifrån när som helst och så åker vi imorn istället. Ikväll ska jag ut på middag med min värdsyster och hennes vänner. Är egentligen väldigt trött så jag sa till henne att jag ville vara hemma tidigt, men vi skulle tydligen vara hemma vid ca 23 så det passade bra (mina åsikter om vad som är tidigt har helt förändrats nu haha, hade jag velat ha en lugn hemmakväll när jag fortfarande var i Sverige hade jag varit hemma till middagen vid 18-19 typ). Men här kommer lite bilder från Siete Aguas som avslutning!



 


Mosebisse

Fruktansvärt vacker 😉? Hur går det ihop? Verkar ha haft en toåpenhelg i bergen.

Svar: Egentligen har jag ingen aning, men man säger ju så ;) Ja absolut!
Ebba Lindholm

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress