Ebbagabriella

Examen
Idag var det examen i litteratur. Eller, för alla utom mig (så jääääkla skönt att slippa den stressen alltså, helt otroligt). De hade massa teori att plugga in, och skulle även kommentera ett fragment från en bok vi läst (jag kan namnet på spanska, Edipo Rey, och engelska, Oedipus the king, då jag själv läst den på engelska, så vet ej vad den heter på svenska) medan jag bara behövde göra en sammanfattning av boken. Men det var tillräckligt svårt... Jag ville skriva så mycket men kunde inte, alltid var det något ord som kom i vägen. Och jag fick inte tag i en ordbok förrän sista tio minuterna pga att jag inte visste att det fanns engelsk-spanska ordböcker i klassrummet och jag hade glömt min hemma... Så min blev typ på lågstadienivå. Tur att jag inte ska få betyg här i alla fall hehehe... 

Slutade kl 15 idag, ägnade siestan åt Doctor Who och gav mig sedan av mot min spanskakurs (som var bra denna gång) och därefter gymmet. Var på dåligt humör pga massa små anledningar, som att det är måndag och att jag glömde mina vattenflaskor i frysen och att jag bara skulle hinna typ 45 minuter eftersom jag trodde vi åt 21. Men sen klev jag på crosstrainern, vilket jag inte gjort på jättelänge, och tyckte det var sååå kul av någon anledning (?!) och vips hade jag bränt 435 kalorier på 20 minuter! Liksom, hur fan gick det till?? Är det normalt eller är det (som jag tror) nåt fel på maskinen? Sen gick resten bra av bara farten, jag glömde till och med bort tiden och kom hem 20 min efter, vilket inte gjorde något alls tydligen. Mina värdsyskon har även dem träning idag och är inte ens hemma än. Nu har jag precis ätit färdigt och ska strax gå och lägga mig, kanske skriva lite på min novell innan jag somnar. Imorn har jag sovmorgon och bara två lektioner, och därefter två timmar biblioteca vilket betyder att jag spelar piano, så tisdagar är en bra dag. Hinner även träna tidigt, så att jag slipper massa människor och kan få en lugn kväll. Idag har helt enkelt börjat dåligt, men slutar bra!

Har inga andra bilder än en pluggbild från igår (då jag för första gången sen jag kom hit ägnade en dag åt att plugga) och en bild från när jag åt med min värdsyster och hennes vänner, så det får bli dem helt enkelt!


Mosebisse

Novell! Vad spännande. Du får väl kontakta nått bra förlag 😉

Svar: Njaa det är inte så att jag aldrig skrivit nåt förut direkt... ;)
Ebba Lindholm

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress