Ebbagabriella

Subiendo por la montaña
Idag var vi, som jag skrev igår, och bergsvandrade/besteg ett berg (vet inte riktigt vad jag ska kalla det). Vi åkte till min värdpappas gamla by där han växte upp, där även resten av min värdfamilj bodde för några år sedan och min värdbror (min värdpappas son från tidigare äktenskap) bor nu. Vi var samma gäng som den gången i Valencia och el miguelete, då mina två äldsta värdsyskon behövde plugga då det är finales denna vecka. Berget kallades för pipa och var mer än 700 meter över havsnivå, så det var inte så högt. Det tog oss nästan en och en halv timme upp och det var rätt jobbigt. Tänkte inte på att ta med min astmamedicin heller så kände av det mycket mer än vanligt, vilket var det jobbigaste. Kommer nog ha rejäl träningsvärk i benen imorn, jag som redan haft det sen i torsdags... Men väl uppe var det otroligt vackert. Jag hade med kameran och snart kommer fina bilder upp, än så länge har jag bara från mobilen. När vi väl kommit ner i byn sen igen så åt vi lunch på en restaurang och besökte sedan min värdpappas föräldrar, syster och systerdotter innan vi åkte hem. Väl hemma har jag duschat och vilat och nu pluggar jag matte men ska nog sluta rätt tidigt hade jag tänkt, kanske en halvtimme till. Sen blir det ett avsnitt Guilty Crown (ska se till att komma upp i animeandan igen, det var allt för länge sedan sist) och sen välbehövlig sömn!



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress