Ebbagabriella

Prov
Detta inlägg skrev jag igår men jag glömde lägga ut det. Är för lat för att skriva om allt så bara citerar in hela här istället.

"Jag vaknade senare än jag någonsin gjort förut idag, nämligen halv två. Kanske inte sådär jättekonstigt med tankte på att jag somnade typ fyra, men ändå. Sov bort halva dagen vilket jag i vanliga fall inte är så förtjust i, men idag var det rätt skönt. Var ute med min värdbrors vänner igår. Jag har inte träffat dem på länge så det var väldigt roligt, ännu bättre är att jag förstår så himla mycket mer nu än i början då jag träffade dem, då det var lite jobbigt eftersom jag mest satt där och inte gjorde något eftersom jag inte kunde hänga med i samtalen. Igår åt jag först middag hemma tillsammans med två tjejer hemma hos en av dem och sen gick vi till de andra för att gå till en så kallad discomóvil, vilket i princip är ett disco på hjul, igår var det en dj i en inhägnad (utomhus) och lite lampor och så. Det var rätt tråkigt så vi gick vidare rätt snabbt, men jag hade roligt ändå. 
 
Idag har jag pluggat mest eftersom jag har prov i matte och kemi imorgon. Skypade med pappa för att han skulle hjälpa mig med matten då jag inte alltid hänger med i förklaringarna på lektionerna (om läraren ens ger någon förklaring) och det känns lite bättre nu även om provet imorn kommer gå skit för det finns inte en chans att jag lär mig alla 30+ trigonometriska regler utantill tills imorn (nej man får inte ha formelsamling och det känns sådär lagom kul). Tur att betygen inte gills haha, men det känns verkligen inte roligt att göra dåliga prov. Jag antar att det kommer sitta i hela tiden men jag får stå ut eftersom jag vill göra dem. Nu ska jag återvända till matteboken, får se hur sent jag måste sitta uppe ikväll..."

Jag satt inte uppe allt för sent, till halv två ungefär. Min värdbror sitter uppe minst lika sent varje dag just nu, ibland ända till klockan fem, eftersom han måste plugga inför alla prov, så det är inte synd om mig. Matten gick jättebra men kemin sådär. Är glad att det inte gills, men tror att om jag hade förstått mer och kunnat hänga med på lektionerna mer så hade jag kunnat få riktigt bra betyg här, för proven skulle enligt svenska mått inte komma över C-poäng så de är jättelätta. 

Idag har jag bara tagit det lugnt. Skippade spanskakursen då den inte ger något och rensade istället bilder, började på ett bildspel till när min värdpappas föräldrar firar guldbröllop på lördag och fortsatte med min presentation för litteraturen. Den är långt ifrån klar och jag börjar känna mig lite oroad faktiskt, men det ska nog gå bra. Imorgon har jag engelskaprov och inget annat så går bara mellan ca 11 och 13. Jag har ingen aning vad det är på så har inte pluggat, men nivån här är så låg så det behövs troligtvis inte ens. Tänkte lägga mig och läsa lite Game of Thrones (som jag läser på engelska) för att förbereda mig åtminstonde lite. 

Otroligt snygg insekt som satt på läktaren när jag var på Levante mot Betis i fredags. Den var säkert en halv dm lång men är rädd att den till slut blev nedtrampad då den inte kunde flyga. Vi försökte rädda den men vet inte om vi lyckades. Har ingen aning om vad det ärför art heller, men cool var det i alla fall.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress