Ebbagabriella

El clásiso, konvent och en dikt
Har en känsla av att detta kan bli ett väldigt långt inlägg då jag är på gott humör, och då brukar det bli så! Är för trött för att skriva ner allting i dagboken också... Men förhoppningsvis är det ingen som klagar ;) Jag har varit glad hela dagen idag, vet inte varför. Kanske beror det på att jag hade en riktig skitdag igår, stängde in mig på rummet efter skolan och rörde knappt på mig tills innan middagen. Var helt slut och tror det beror på att helgen i Madrid inte innebar särskilt mycket sömn och att jag sen direkt tränade måndag och tisdag och för att vara ärlig inte sov så där jättebra ändå, så till slut tog min ork slut. Idag har jag dock varit på gymmet igen och hade ett riiiktigt bra benpass, det gjorde typ ont att gå hem igen sen. Brukar ha svårt att få träningsvärk i benen, hur mycket jag än tränar, så hoppas verkligen på att få det imorgon. Märker något slags samband mellan hur jag tränar och hur jag mår. Efter ett bra träningspass eller helt enkelt när jag tränar mycket så mår jag så mycket bättre, både i mig själv och med hälsan, och jag är så himla mycket gladare när jag har träningsvärk än när jag inte har det haha. När jag började gymma var jag jätteskeptisk och innan jag började höll jag inte direkt tyst om att "gymma inte är något för mig". Men alltså det är fruktansvärt rolig, jag trivs så bra! För mig som tycker om att sköta mitt så är det ett perfekt sätt att träna på, jag gör allt på mina egna villkor. Hur mycket jag än själv stör mig på alla de där som bara pratar om hur/var/när de tränar och lever för bänkpressen kan jag börja känna igen mig lite nu hehe. 
 
Vad mer har hänt då? Jo nästa vecka är det finales här, det vill säga slutprov. Varje kurs delas upp i tre teman och i slutet av varje har man stora prov då de vanliga klasserna är inställda och man bara är här för proven. För mig som inte förstår allt och som inte ens har böcker i alla ämnen är ju detta smått omöjligt att göra, så jag pratade med min kontaktperson och han tog det extremt chill (som han gör med allt typ) och sa att "ni väljer vad vilka prov ni vill komma hit och göra, annars stannar ni hemma", så nu har jag fått några extra dagar ledigt! Tror dock att jag ska försöka mig på kemin, matten och möjligtvis litteraturen, även om jag inte tror att allt kommer gå bra. Men det känns bra att göra något. Och förhoppningsvis ska jag baka bröd med min värdmamma någon av de dagarna jag är hemma, saknar att baka något så fruktansvärt.
 
Har också lyckats skaffa mig roliga planer för helgen. Det är nämligen "Salón del manga" (ett stort konvent) här på lördag och söndag, så jag ska dit på lördag. Ser så sjukt mycket fram emot det, älskar verkligen konvent. Dessutom är det el clásico, och det är verkligen en stor grej här, alla tittar på det. Det är kl 18.15 på lördag dock vilket är väldigt tråkigt, för självklart ska jag se det (i min familj samlas hela familjen framför tvn, köper pizza eller liknande och helt enkelt bara har en helkväll med fotboll) men det innebär ju att jag måste lämna konventet tidigare vilket känns tråkigt för jag tror inte de andra jag ska gå med kommer göra det. Men men, man måste prioritera. 
 
Ja herregud vad detta blev långt. Jag skulle nog kunna fortsätta ett tag till och berätta och allt mer jag varit med om, men nu är jag trött och har en känsla av att blir det längre så kommer ingen mer orka läsa min blogg... Hade i alla fall även en riktigt bra kväll med min värdfamilj också, vi åt allihopa samtidigt och det händer inte så ofta pga träningar och andra saker, så det var livfullt och roligt. Förhooooppningsvis så kommer jag att ta fler hår i öronen snart också, min värdsyster gjorde det idag så kanske kan jag få min värdmamma att följa med mig dit någon dag när jag är ledig... Hoppas! Skriver från datorn så har inga bilder, så jag slänger in en på min favoritdikt som jag återupptäckte för några dagar sedan, O Captain! my captain! av Walt Whitman. Fullkomligt älskar den och kan hela utantill, går runt och mumlar den hela tiden haha. Nu är det dags att läsa lite Zosanfanfiction och sen sova. God natt!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress