Ebbagabriella

Så bra dag

Det märks att det börjar bli sommar, både med vädret och skolan. Vi har så många inställda lektioner att jag började klockan ett idag och endast hade matte! Helt underbart. Hann faktiskt träna imorse också, så det kändes bra. Imorn är jag faktiskt helt ledig pga alla inställda lektioner. Ska träna då också hade jag tänkt, men måste plugga och städa lite också. Men äsch, jag hinner säkert med allt!
 
Idag eftet japanskan (där vi fick köra じゃんけん, janken, sten sax påse på japanska, hela lektionen) firade jag med Emma att skolan snart är slut och att det knappt är något skolarbete kvar. Vi har varje gång vi gått förbi Subway under hela året sagt hur gott det luktar, så vi köpte med oss mackor och satte oss vid ån. Sen tänkte vi lyxa till det med jordgubbar och glass, men det hade blivit kallt så vi gick och satte oss på Årummet istället. Egentligen firade vi väl lite i förväg men vad gör det när nästan all skolstress släppt? Har iofs en svenskauppsats till imorn (som dock bara behöver det där lilla extra) och ett historiaprov på tisdag (som jag inte ens behöver plugga till då det är ett kompletteringsprov alla skulle göra, men som jag egentligen inte ens behövde då jag redan prickat in allt tydligen). Supermyisgt var det i vilket fall som helst!

Nu ligger jag i sängen och ska strax släcka. Lånade ju alla böcker i Torka aldrig tårar utan handskar i förrgår, och jag har läst varje ledig sekund sedan dess. Har redan kommit en bra bit in i tredje och sista boken. Det var faktiskt länge sedan jag sträckläste och verkligen njöt av att läsa, men dessa böcker alltså. De är helt fantastiska. Jonad Gardell skriver som en gud, så vackert, och varje sida berör mig något kolossalt. Just nu ligger jag alldeles tårögd efter att ha gråtit massor på grund av dem. Jag kan ärligt säga att de är de andra böckerna jag någonsin gråtit till, och jag har läst tusen och åter tusentals. Jag kan inte förstå att jag inte läst dem tidigare, att jag missat ett sådant mästerverk. Jag skulle kunna skriva mycket mer, men sparar det till recensionen jag skriver senare. Dessa är verkligen, utan nån tvekan alls, några av de bästa böcker jag läst i hela mitt liv. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress