Ebbagabriella

Origami och Agatha Christie
I morse cyklade jag till biblioteket här i Höllviken. Att skaffa bibliotekskort där är bland det bästa jag gjort, för nu slipper jag kånka med mig en hel kasse böcker hit hehe. Lånade sex böcker idag, bland annat tre stycken av Agatha Christie som jag ser fram emot att läsa jättemycket! Har dock redan läst klart en, Och så var de vara en. Den var jättebra! Hon skriver i början hur hårt hon har jobbat med boken, och det märks verkligen. Boken handlar om tio personer som av oförklariliga skäl kallas till en ö, och på väggarna i deras rum sitter en gammal barnramsa, som går; "Tio små soldater (...) och så var de bara nio. Nio små soldater (...) och så var de bara åtta." och så vidare. En efter en börjar börjar personerna på ön dö, och väldigt likt den gamla barnramsan... Jag kan verkligen  förstå att det tog tid att göra den här boken, den är fantastisk! Misstänker dock att jag läst den förut, då den tidigare nämligen hette Tio små negerpojkar, men man bytte namn på den senare utgåvan av förklarliga skäl. 
 
Förutom att läsa så har jag ända sedan jag och Masha vek tranor fastnat för origami, och jag har dragit med mig framför allt min lillebror. Det är så fruktansvärt roligt! Så nu ligger det duvor, tranor, fiskar, liljor och annat överallt här inne. Det är ett superbra tidsfördriv, men det blir så stökigt, speciellt när det är en nio-åring som skapar...
    
  
 
  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress