Ebbagabriella

Day 28: Your favourite recepies
Åh vilken kuuul heheh! Har tänkt ut hela månaden vilka jag ska ha med här, men har ärligt talat inte kommit på så många... Jag bakar rätt mycket, men är en sådan som alltid vill testa nytt (även fast det failar rätt ofta...) och därför inte upprepar samma recept så ofta. Jag har en bokmärkesmapp för recept både på datorn och mobilen, så här kommer några i allafall!
(Insåg precis att mina länkar är i samma färg som texten, men jag har i alla fall länkat här och i många andra inlägg!)
 
Världens bästa kladdkakerecept enligt mig finns hääär, och dessutom utan smält choklad så den är jätte enkel att göra en snabbis en lördagskväll typ!
Jag älskar verkligen drömtårta också, gör det alltid när vi träffar mormor och morfar eftersom det är hans favoritbakverk. Brukar använda recept ur Sju sorters kakor, men det finns hääär!
PassionforBaking är en norsk kvinna som är så extremt duktig på att baka! Jag hade en period för kanske ett halvår sen så jag drogade både hennes instagram och hennes blogg. Testade på några recept också, bland annat dessa som är sjukt goda, en riktig choklad och koladröm som är så otroligt mäktig! Men inga av mina blev lika bra som hennes då hon är sjukt duktig... Men kolla in henne! 
En annan favorit är chokladbiskvitårtan jag bakade nyligen! Jag har inte receptet här just nu eftersom det är nedskrivet för hand, men jag kan göra ett separat inlägg för det senare, för det är det värt!
Jag är inte jätteförtjust i vanliga bakverk så som kanelbullar och sockerkaka egentligen, tycker de är lite för vanliga... Men dessa bullar är verkligen en favorit, de är supergoda! Vi har en påse sånna kvar i frysen just nu tror jag...
En ständig efterrättsfavorit är vitchokladpannacotta med limemarinerade jordgubbar, som finns häär! Supergod, jordgubbarna är bland det bästa som finns!
 
Det var de grejerna jag kunde komma på just nu. Såklart finns det massa andra grejer jag älskar att baka, bland annat tryfflar, hallonknäckpaj, fudge, alla möjliga olika cupcakes, pavlova och fransk chokladtårta. Märks det att min favorit är choklad haha? Och att jag alltid bakar och aldrig lagar mat? Men jag har en kategori som heter Bakverk och mat så kika in där så finns det lite mer! Ska bli bättre på att uppdatera den dock tror jag. Här nedan är lite bilder från mitt matgalleri på datorn..
 
Hallon, vanilj och chokladcupcakes med chokladkolafrosting
  
Vanilj och mandelbiskvicupcakes
  
Chokladbiskvitårta (tråkig bild jag veeet)
  
Smörbullar
  
Citron och vaniljfudge
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress