Ebbagabriella

Bodyscrub
Det blev så att jag är hemma idag också. Man ska vara hemma i två dygn efter magsjukan på grund av smittorisken, så jag vill inte riskera något. Egentligen mår jag bra, precis som vanligt även om min aptit inte är var den varit, men jag vet ju hur hemskt det är med magsjuka och vill därför inte smitta någon. Jag skulle må värre om jag kom till skolan och upptäckte att jag smittat någon! Usch, jag skulle ha jättedåligt samvete... Så bättre att stanna hemma en dag extra istället!
Jag har hunnit med en del grejer idag också. Jag har bland annat tvättat badrummet och bytt lakan, och så har jag även laddat över lite bilder och duschat. Nu när jag hade extra mycket tid på mig passade jag på att lyxa till det lite. Var inne i duschen extra länge och använde allt som jag brukar använda ibland bara - krämer, olja, silikonkräm osv.
Dessutom gjorde jag en egen scrub också. En bodyscrub är något jag tycker är riktigt användbart och som verkligen funkar för mig! Dock tog min slut för ett tag sen och jag har varit för lat och för snål för att köpa någon ny. Men idag tänkte jag försöka mig på att göra en egen - det är ju så otroligt lätt! Ingredienserna kan variera lite, men jag hade i olivolja, rårörssocker och citronjuice. Oljan är bra och mjukgörande, rårörssockret för att få själva scruben (just den sortens socker hade lite större korn, men det funkar nog med annan också) och citron pga syran i den som ska ta bort döda hudceller. Proportionerna är två till fyra, det vill säga t.ex två matskedar olja, fyra matskedar socker eller två dl olja, fyra dl socker. Jag gjorde en liten sats idag för att pröva, och citronen pressade jag bara i tills jag tyckte det var lagom. Den blev bra, och även om det inte riktigt är samma effekt som köpebodyscrubs fungerar den faktiskt och mina ben är superlena nu. Jag rekommenderar verkligen det här!
   
  
  
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress