Ebbagabriella

Årsresumé
2014 går mot sitt slut, 12 timmar kvar för att vara exakt. Tänkte inte skriva massa text utan lägger upp bilder som får visa vad 2014 innebärt för mig. Jag vet inte hur jag ska beskriva mitt 2014, men ganska jämnt och nästan lite tråkigt. Det har hänt ganska få, men roliga, grejer runt mig och i princip inget personligt. Har ärligt talat varit mer besviken än glad det här året. Höjdpunkten var dock att åka till Kina, en dröm sedan nästan åtta år tillbaka! En annan av de bästa grejer under året är att jag började läsa japanska, tillsammans med Emma. Det är nog ett av de bästa beslut jag tagit, och det är så himla roligt! Jag tycker även att 2014 varit bra när det gäller mitt pianospel. Jag vet inte hur mycket jag utvecklats, men jag har aldrig tyckt att det varit så roligt eller spelat så mycket! Något som är tråkigt är dock hur lite jag läst... Usch, känns hemskt, men det får bli mitt nyårslöfte för 2015 - att läsa mer! Tänker inte skriva massa text, men här kommer i alla fall en bilbbomb som får sammanfatta mitt 2014! 
 
På sportlovet åkte jag med Magda till Tänndalen, och vi åkte även över till Norge och den jättefina byn Röros. Jag hade jättekul!
   
 
 
På påsklovet var det dags för Kina. Mamma ringde mig när jag var i Tänndalen och jag trodde det hade hänt något eftersom klockan bara var sju, men så visade det sig att det var det här! Jag var så himla överlycklig. Det var verkligen a dream come true! Detta var de svåraste bilderna att välja, för det finns såååå många! Det var absolut en av höjdpunkterna på året, om inte det allra bästa.
  
 
Haha det blev en bild på allt jag tog med mig hem också...
 
På kristihimmlesfärd blev det Ljunghusen som vanligt, men vi åkte också förbi Sofiero slott. Tog den bästa insektsbilden jag någonsin tagit. Den är oredigerad! (ville bara ha med bilden haha)
      
  
I slutet av maj var det dags för bal! Har inte så många bra bilder på mig, men den på mig och Elsa är en av mina absoluta favoritbilder. Tog lite bilder iklädd balklänning med Masha senare också!
  
     
  
  
Slutade nian, och det kändes både sorligt och roligt. Bilden är från den sista klassträffen hemma hos Lovisa. 
    
Midsommar
 
Sen var det som vanligt dags för Ljunghusen. I år kom Clara ner till mig, vilket var superkul!
 
 
 
 
 
Vann den största glassen på Märthas pga av ett vad jag och pappa gjorde. Han sa att jag inte skulle klara att spela ett par 5 hål på 6 slag, vilket jag gjorde. Dessutom var ett av slagen endast typ 10 meter så det var nästan 5! Jag spelade väldigt dålig golf hela sommaren vilket var tråkigt, så det var rätt sjukt att jag faktiskt klarade det. 
 
Vit chokladmoussetårta jag gjorde till en middag hemma hos våra grannar.
 
  
 
Även Ella kom och besökte mig i Ljunghusen, vilket är jättekul då vi sällan ses! Hon köpte en helt underbar klänning på Shock och vi passade på att ta några bilder med den på piren.
 
 
Sen var det dags för Segelstorp, och även ett besök på Hallands Väderö.
  
  
Vi åkte också till Skagen och bodde på hotell där. Det var väldigt fint, och vi besökte bland annat en öken/stor sanddyn.
 
 
Besökte Harry Potter exhibition i Norrköping på vägen hem, vilket var helt fantastiskt kul! Potterheaden i mig var överlycklig.
 
Fyllde 16 och fick mina favoritsolglasögon, och bakade en smått misslyckad men så himla god och mäktig tårta.  
  
  
Campade på Björklinge Camping med Masha.
  
  
Började prenumerera på Glossybox och lekte med den första med Masha.
  
Peppcon med Emma, vilket var superkul!!
       
Kulturnatten med Clara, och jag fotade eldshowen igen.
  
Träffade även Maria som var på läger här i Uppsala. Vi hade inte träffat henne på ett och ett halvt år så det var superkul att ses igen!!
 
Upptäckte solnedgångarna som syns från balkongen.
  
Fick besök av en kock som lagade trerättersmiddag på grund av att mamma, pappa och två andra hade vunnit en golftävling. Det var supergott!
 
Pepparkaksbak!  
  
 
Minijul med Clara, supermysigt!
 
Det var typ 40 av säkert över 5000 bilder jag tagit i år!
2015, jag hoppas att du för med dig något bra!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress